کد خبر: 215336 - تاریخ: پنج‌شنبه، 9 سپتامبر 2021 - 10:45

فرمانده انتظامی استان گیلان ؛

ضربه شصت پلیس گیلان به مخلان نظم و امنیت در طرح اقتدار

فرمانده انتظامی استان از اجرای طرح اقتدار با هدف شناسایی و دستگیری اراذل و اوباش و مجرمان حرفه‌ای خبر داد و گفت: در اجرای این طرح، ۶۶ شرور دستگیر و ۱۳۷ قبضه سلاح گرم کشف شد.

به گزارش خوبان خبر ؛ سردار “عزیزاله ملکی” پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، نقش رسانه‌ها در تامین امنیت روانی و پیشگیری از وقوع جرم را بی‌بدیل قلمداد کرد و اظهار داشت: بالا بردن سطح دانش انتظامی مردم و تشدید اقدامات پیشگیرانه در محله‌ها و مناطق جرم خیز، باعث کاهش وقوع جرائم خواهد شد و با تعامل، هماهنگی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها می‌توان گامی مهم در راستای تامین امنیت پایدار برداشت.
وی یکی از اولویت‌های اصلی پلیس گیلان را اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مقابله با مخلان آسایش و امنیت مردم دانست و گفت: نیروی انتظامی استان در راستای شناسایی و دستگیری مخلان نظم و امنیت با اشرافیت اطلاعاتی، طرح اقتدار را به مدت ۴ روز به اجرا گذاشت.
فرمانده انتظامی استان گیلان افزایش رضایتمندی شهروندان از پلیس و ارتقاء سطح امنیت عمومی را از اصلی‌ترین هدف اجرای طرح اقتدار ذکر کرد و بیان داشت: شناسایی و برخورد با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت شهروندان از دستاوردهای اجرای این طرح بوده است.
این مقام ارشد انتظامی در تشریح اقدامات پلیس گیلان در اجرای طرح اقتدار به کشف ۱۳۷ قبضه سلاح غیر مجاز، ۶۲۵ فشنگ، ۳۸ تیغه سلاح سرد و شناسایی و برخورد با گردانندگان صفحات فضای مجازی که اقدام به قدرت نمایی می‌کردند اشاره کرد و افزود: در این طرح ۶۶ نفر از مخلان نظم و امنیت با سوابق شرارت و ایجاد ناامنی توسط پلیس دستگیر و ۱۳۱ نفر از اراذل و اوباش احضار و ضمن توجیه از آنها تعهد اخذ شد. 
سردار ملکی با اشاره به عملکرد پلیس گیلان در ۵ ماهه نخست سال جاری از دستگیری ۳۳ هزار و ۲۱۶ نفر شامل سارقان، مجلوبین، معتادان متجاهر و فروشندگان مواد مخدر با اشرافیت اطلاعاتی پلیس خبر داد و تصریح کرد: مجموع مجرمان دستگیر شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.
وی همچنین به اجرای مستمر طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح استان اشاره کرد و افزود: در ۵ ماهه نخست سال جاری ۳۳۶ قبضه انواع سلاح توسط پلیس گیلان کشف شده است.
فرمانده انتظامی استان گیلان در ادامه با بیان اینکه مواد مخدر ریشه بسیاری از جرائم، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی است و این موضوع لزوم توجه ویژه نهادهای مربوطه در راستای برخورد با این پدیده شوم را دو چندان می‌سازد از کشف بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در کشف هروئین ۲۳ درصد و در کشف سایر مواد مخدر صنعتی با افزایش ۱۹ درصدی روبرو هستیم.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه فعالیت‌ و اقدامات افراد شرور و اراذل و اوباش به صورت مستمر رصد می‌شود، از دستگیری ۲۶۲ نفر از مخلان نظم و امنیت توسط پلیس گیلان در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: نزاع و درگیری در ۵ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.
سردار ملکی با بیان اینکه مشارکت مردم و دستگاه‌ها و همکاری آنها با پلیس برای کاهش وقوع سرقت امری ضروری است افزود: در ۵ ماهه نخست سال جاری ۱۲ هزار و ۵۹۹ فقره سرقت رخ داده که می‌توان با رعایت نکات ایمنی از بروز این سرقت‌ها پیشگیری کرد.
وی با اشاره به اینکه مجرمان سایبری با طرح دوستی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی اقدام به کلاهبرداری و اخاذی می‌کنند بیان داشت: در ۵ ماهه نخست سال جاری هزار و ۵۷۹ پرونده در حوزه جرائم سایبری تشکیل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۲۱ درصدی تعداد پرونده‌های تشکیل شده روبروه هستیم.
فرمانده انتظامی استان گیلان با تاکید بر رعایت قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان از وقوع ۱۴ هزار و ۴۸۴ فقره تصادفات رانندگی در ۵ ماهه نخست سال جاری خبر داد و تصریح کرد: مصدومان تصادفات و متوفیان تصادفات نسب به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۶ و ۲ درصد کاهش داشته است.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پلیس همواره با افراد قانون‌شکن برخورد جدی و قانونی می‌کند خاطرنشان کرد: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان در خصوص شناسایی و برخورد با مجرمان است.
 
انتهای پیام۵۲۲

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads