کد خبر: 215271 - تاریخ: شنبه، 11 سپتامبر 2021 - 09:25

نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس:

صدور حکم قلع و قمع برای روستاییان تبعات اجتماعی دارد

نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس با اشاره به صدور ۳۰ فقره دادخواست قلع و قمع برای روستاییان این شهرستان ها، گفت: بجای مانع تراشی برای روستاییان باید با غیر بومی ها برخورد شود.

به گزارش خوبان، حسن محمدیاری شامگاه جمعه در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه غرب استان گیلان از حیث برخورداری از امکانات و تجهیزات بهداشتی محروم است، اظهار کرد: بهترین بیمارستان غرب گیلان از نظر تجهیزات در تالش واقع شده است.

نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس با بیان اینکه برخی بیماران از آسیای میانه و شهرهای اطراف آن به بیمارستان تالش مراجعه می‌کنند، افزود: سومین دستگاه اکسیژن ساز نیز در بیمارستان تالش راه اندازی شده و یک اکسیژن ساز با ظرفیت شش هزار لیتر در دقیقه نیز در ماسال در حال نصب است.

وی با اشاره به اینکه مجوز نصب دستگاه اکسیژن ساز در رضوانشهر نیز دریافت شده است، تصریح کرد: درمانگاه تخصصی با بخش‌های جدید و با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال در ماسال راه اندازی شده و به دنبال آن هستیم که بخش‌های تخصصی در رضوانشهر نیز فعال شود.

محمدیاری با بیان اینکه کارگران سد شفارود پنج ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند، ادامه داد: درباره این موضوع به رئیس‌جمهور نامه نوشتم و قرار است جلسه‌ای نیز با وزیر نیرو داشته باشیم زیرا در حال حاضر این پروژه فعال نیست و کارگران هم حقوق نگرفتند و وضعیت این چنینی زیبنده کشور ما نیست.

وی تکمیل کمربندی شهر تالش را یکی از دغدغه‌ها و مطالبات اصلی مردم دانست و گفت: این پروژه ۱۲ سال پیش منعقد شد اما هشت سال تعطیل ماند و در حالی که می‌توانست با هزینه بسیار پایین‌تر تکمیل و به بهره‌برداری برسد، باید هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه کرد.

محمدیاری با اشاره به اینکه تا به امروز تنها دو کیلومتر از پروژه کمربندی شهر تالش را افتتاح کرده‌ایم، تصریح کرد: تاوان عقب‌ماندگی، کاهلی و تعلل برخی افراد در گذشته را می‌دهیم.

نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس با بیان اینکه یک چهارم مراتع و منابع طبیعی استان در این سه شهرستان وجود دارد، اضافه کرد: دادگستری ۳۰ فقره دادخواست در روستای کرمون صادر کرده و افرادی که سال‌ها بومی این منطقه هستند برایشان حکم قلع و قمع صادر شده که این موضوع تبعات اجتماعی به همراه دارد.

محمدیاری با بیان اینکه باید جلوی دست درازی افراد به منابع طبیعی گرفته شود نه بومیان و روستاییان، بیان کرد: باید اراضی ملی که در تصرف مردم هستند در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد تا هم مردم به حق خود برسند و هم جلوی تصرف منابع گرفته شود.

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads