کد خبر: 215170 - تاریخ: چهارشنبه، 8 سپتامبر 2021 - 09:33

یادداشت/

یکی از مهمترین نقاط ضعف آموزش مجازی در کشور سرعت پایین اینترنت است

حسام پور فلاح در یادداشتی نوشت: حدود دو سال است که از شیوع ویروس کرونا میگذرد و آموزش در کشورمان به صورت مجازی و غیر حضوری شده است، قبول داریم که این آموزش دارای جلوه های مثبتی است اما به دلیل عدم زیرساختهای مناسب در کشور ما این شیوه از آموزش با مشکلات فراوانی روبرو شده است.

به گزارش خوبان، حسام پور فلاح در یادداشتی نوشت: حدود دو سال است که از شیوع ویروس کرونا میگذرد و آموزش در کشورمان به صورت مجازی و غیر حضوری شده است، قبول داریم که این آموزش دارای جلوه های مثبتی است اما به دلیل عدم زیرساختهای مناسب در کشور ما این شیوه از آموزش با مشکلات فراوانی روبرو شده است که با توجه به شروع کار دولت جدید انتظار می رود اولویت های کشور در وهله نخست مورد بررسی کابینه وزرا قرار بگیرد.

به گزارش خوبان به نقل از دانشجو، یکی از مهمترین نقاط ضعف آموزش مجازی در کشور ما سرعت پایین اینترنت است، سرعت پایین اینترنت که مخصوصا در روستا ها بیداد میکند سبب شده که خیلی از دانشجویان در آموزش های آنلاین، در بارگیری فایل ها و آموزش های ویدئویی، در پاسخ به آزمون ها و امتحانات دچار مشکل شوند و از همه مهم تر قطعی های مکرر برق این مشکلات را چندین برابر کرده است که وزیر نیرو برای رفع مشکلات برق باید چاره ای بیاندیشید.) وزیر نیرو: علی اکبر محرابیان ) این عواملی که نام برده شد باعث شده که فرد دانشجو انگیزه و امید خود را نسبت به این شیوه از آموزش و حتی یادگیری از دست دهد. البته این گفته ها برای دانش آموزان آموزش و پرورش هم صدق می کند.

 

پیش زمینه ای از آموزش مجازی و کاستی هایش را مطرح کردم اما هدف اصلی ام از بیان این مبحث این است که راه حل مناسبی برای مشکلات بیان شده اتخاذ شود. که دو راه حل پیشنهادی برای آن بیان خواهم کرد: مهم ترین مسئله ای که این روز ها دنبال می شود مسئله واکسناسیون است که انتظار می رود بودجه ها در این مسیر قرار بگیرد، و شرایط به سمت آموزش حضوری به حرکت در آید، انتظار میرود هر چه سریع تر دوز اول و دوم واکسن به دانشجویان و دانشآموزان تزریق شود، انتظار می رود شرایط بهداشتی کامل در دانشگاه ها و مدارس ایجاد شود تا خانواده ها با اطمینان خاطر و خیالی آسوده فرزندان خود را راهی نمایند.

 

البته که وزیر بهداشت نقش مهمی در این زمینه دارد و لازم است توجه ویژه ای نسبت به این امر داشته باشد). وزیر بهداشت: بهرام عین اللهی. با توجه به پیشرفت های علمی و تکنولوژی در عصر امروز انتظار می رود که زیرساخت های مناسب برای شکل گیری اینترنت پرسرعت مخصوصا در روستا ها و مناطق دور افتاده فراهم شود که در آینده بتوانیم هم به صورت حضوری و هم مجازی مثل یک کشور توسعه یافته تحصیل را ادامه دهیم که در تحقق این امر وزیر علوم و روسای دانشگاه ها نقش کلیدی را دارا می باشند.

حسام پور فلاح – قائم تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده انسانی دانشگاه گیلان

پایگاه خبری تحلیلی خوبان خبر: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/۲۱۲۲۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads