کد خبر: 215148 - تاریخ: سه‌شنبه، 7 سپتامبر 2021 - 10:23

مدیر سرمایه گذاری جهاد کشاورزی گیلان؛

سهم ۳.۲ درصدی گیلان در ارزش افزوده کشاورزی کشور

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی گیلان این استان را قطب تولید محصولات کشاورزی دانست و گفت: سهم گیلان در ارزش افزوده کشاورزی کشور ۳.۲ درصد است.

به گزارش خوبان جواد کاوه ، گیلان را قطب تولید محصولات کشاورزی در سطح کشور عنوان و اظهار کرد: این استان با دارا بودن اراضی کشاورزی مرغوب، ظرفیت بالای تولید سالانه محصولات کشاورزی، برخورداری از منابع غنی آب‌های سطحی، موقعیت ممتاز جغرافیایی، مجاورت با دریا و نیز امکان تولید انواع محصولات کشاورزی با کیفیت، از جایگاه خاصی در بخش کشاورزی کشور برخوردار است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها در سال گذشته سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی گیلان در تولید ناخالص داخلی استان ۱۵.۷۵ درصد بوده است، افزود: این سهم به ترتیب مربوط به بخش‌های زراعت و باغداری با ۱۲.۷۵ درصد، دامداری با ۱.۸۱ درصد، جنگلداری با ۰.۱۸ درصد و ماهیگیری با ۱.۰۲ درصد بوده است.

مدیر سرمایه گذاری جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه سهم کشاورزی استان در ارزش افزوده کشاورزی کشور ۳.۲ درصد است، گفت: رشد و توسعه همه جانبه روستاها، همواره یکی از محورهای اساسی و دغدغه‌های اصلی جهاد کشاورزی استان گیلان بوده است.

وی با بیان اینکه به همین منظور هر سال اعتباراتی از محل بودجه سنواتی و در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی به این سازمان ابلاغ می‌شود، ادامه داد: این اعتبارات برای توسعه پایدار بخش کشاورزی با اولویت برنامه‌ها و اقدامات اجرایی در روستاها هزینه می‌شود.

پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به هزار ۲۵۲ طرح کشاورزی در گیلان

کاوه در ادامه با اشاره به موقعیت استراتژیک، جمعیت ساکن و غیر ساکن، درصد توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی، پتانسیل روستا، گفت: از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر تعیین اولویت‌های اجرایی جهاد کشاورزی مردم مداری است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به هزار و ۲۵۲ طرح در بخش کشاورزی پرداخت شد، افزود: این تسهیلات در بخش‌های توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، گلخانه، دامپروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی، شیلات و آبزیان بوده است.

مدیر سرمایه گذاری جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال پرداخت این میزان تسهیلات سبب ایجاد و تثبیت اشتغال بیش از ۷۵۰ نفر شده است، ادامه داد: تاکنون هزار و ۵۳۰ پرونده به مبلغ ۲۵۳ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: این تسهیلات از ۱۲ محل ردیف تسهیلاتی به متقاضیان و کشاورزان استان پرداخت شده است

کد خبر 5297955
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads