کد خبر: 215135 - تاریخ: دوشنبه، 6 سپتامبر 2021 - 18:35

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان

شناسایی بیش از ۱۸۰۰ مورد تغییر کاربری ارضی کشاورزی در گیلان

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر لزوم مبارزه با ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی گیلان گفت: در سال گذشته یک‌هزار و ۸۷۷ مورد تغییر کاربری شناسایی شده است.

به گزارش خوبان،  حسن گیلانپور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صیانت از اراضی کشاورزی یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: جهاد کشاورزی با همکاری دیگر نهادها و با بهره‌مندی از  نیروهای گشت و یگان حفاظت توانست ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی را حفاظت و پایش کند.

با اشاره به دلایل افزایش خریدوفروش زمین در استان گیلان گفت:  ارزان بودن زمین‌های کشاورزی،  شرایط بد آب و هوایی استان‌ها، حاصلخیز بودن سبب شد تا مردم به‌ویژه غیربومیان تمایل به افزایش خرید زمین در گیلان داشته باشند.

به گفته مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان، علیرغم اینکه هیچ‌گونه پروانه ساخت‌وساز برای هیچ فرد غیربومی در استان گیلان  صادر نمی‌شود، ولی در سال گذشته یک‌هزار و ۸۷۷ مورد تغییر کاربری شناسایی شد که اغلب آنان با همراهی بومیان برای دریافت پروانه اقدام می‌کنند.

گیلانپور با تأکید بر لزوم مبارزه با ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی گیلان افزود: بر اساس آمار بعد از بررسی، پایش و صدور اخطاریه از ادامه ساخت‌وسازها جلوگیری شده و همچنین در  ۱۲۰ مورد در قالب پیشگیری از قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اقدام و قلع و قمع شدند.

بنا بر اعلام مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان در نیمه نخست سال جاری، بیش از ۷۵ حکم قضائی صادرشده که از این تعداد ۳۰ مورد اجرایی و در چند هفته اخیر  ۶۶ مورد در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ در سطح استان اجرایی شده است.

گیلانپور یکی از راه‌های پیشرفت کشاورزی در گیلان را جلوگیری از تغییر کاربری دانست و بیان کرد: در سال گذشته  یک‌هزار و ۲۰۰ مورد تغییر کاربری از طرف مردم به سامانه ۱۳۱ اطلاع‌رسانی شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads