کد خبر: 215116 - تاریخ: دوشنبه، 6 سپتامبر 2021 - 10:37

سخنگوی علوم پزشکی گیلان

افزایش مراکز واکسیناسیون کرونا در گیلان

فردین مهرابیان با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و ۱۶۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند، اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد روند کاهش در بستری‌ها هستیم.

به گزارش خوبان، فردین مهرابیان با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و ۱۶۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند، اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد روند کاهش در بستری‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه این شرایط شکننده است، افزود: شهروندان همچنان باید شیوه نامه‌های بهداشتی را با دقت و جدیت بیشتری رعایت کنند زیرا هر گونه ساده انگاری دوباره شرایط استان را سخت خواهد کرد.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه بستری‌های روزانه هنوز سه رقمی است، گفت: در شبانه روز گذشته ۲۰۶ بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی استان گیلان بستری شده اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۸۰ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و از شرایط خوبی برخوردار نیستند، ادامه داد: ۲۵ بیمار جدید نیز به بیماران این بخش اضافه شده اند.

مهرابیان اضافه کرد: حال ۲۱۰ نفر از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان گیلان خوب نیست.

وی با تأکید بر پرهیز شهروندان از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی، گفت: این دورهمی ها می‌تواند مجدداً زمینه را برای افزایش بیماران کرونایی در استان فراهم کند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به روند واکسیناسیون و تلاش برای جذب سهمیه بیشتر واکسن برای تسریع این روند، افزود: در روزهای آینده مراکز واکسیناسیون نیز در استان گیلان افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: پایگاه اطلاع رسانی واکسن کرونا و نوبت دهی آنلاین در استان و سامانه تلفنی ۴۴۰۱ برای پاسخگویی به سوالات مربوط به واکسیناسیون شهروندان راه اندازی شده است.

مهرابیان ادامه داد: با ورود محموله‌های جدید واکسن به استان تعداد مراکز واکسیناسیون در استان به ویژه شهرستان رشت افزایش می‌یابد تا شهروندان به راحتی و سهولت برای تزریق واکسن به این مراکز مراجعه کنند.

کد خبر 5297841

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads