کد خبر: 215048 - تاریخ: شنبه، 4 سپتامبر 2021 - 10:16

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان:

شناسایی ۱۸۷۷ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گیلان

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به شناسایی هزار و ۸۷۷ مورد تغییر کاربری اراضی طی سال گذشته در این استان، گفت: ۱۲۰ مورد قلع و قمع شدند.

به گزارش خوبان ،حسن گیلانپور ا اشاره به طرح صیانت از اراضی کشاورزی، اظهار کرد: برای اجرای این طرح در سال گذشته سازمان جهاد کشاورزی گیلان با استفاده از نیروهای گشت و یگان حفاظت سطحی معادل ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی که در اختیار مردم استان بوده پایش کند.

وی با بیان اینکه با توجه به ارزان بودن زمین‌های کشاورزی شرایط بد آب و هوایی ارزش افزایش ارزش ناگهانی زمین در برخی استان‌ها سبب شد که بسیاری از هموطنان تمایل داشته باشند که در استان گیلان فعالیت‌های اقتصادی کنند که در همین راستا شاهد افزایش خرید و فروش زمین بودیم.

گیلانپور در ادامه با اشاره به اینکه برای هیچ فرد غیر بومی در استان گیلان پروانه ساخت صادر نمی‌شود لذا این افراد با کمک افراد بومی اقدام برای دریافت پروانه می‌کنند، اضافه کرد: در سال گذشته هزار و ۸۷۷ مورد تغییر کاربری شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه بعد از بررسی، پایش و صدور اخطاریه ادامه ساخت و سازها جلوگیری به عمل آمد، ادامه داد: ۱۲۰ مورد در قالب پیشگیری از قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اقدام و قلع و قمع شدند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان به اجرای ۸۵ حکم قضائی در زمینه قلع و قمع تغییر کاربری‌ها اراضی باغی و زراعی در سطح استان گیلان اشاره و تصریح کرد: در نیمه نخست امسال نیز بیش از ۷۵ حکم قضائی صادر شده که از این تعداد ۳۰ مورد اجرایی شده است.

گیلانپور همچنین اضافه کرد: طی چند ماهه اخیر ۶۶ مورد در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ در سطح استان اجرایی شده است،

وی با بیان اینکه متقاضیان طرح‌های کشاورزی با توجه به اینکه تبصره ۴ ماده یک قانون توسط دیوان عدالت اداری از ۱۵ تیرماه سال گذشته ابطال شده است تمام مجوزها در بحث خارج از طرح هادی فقط در راستای تولیدات کشاورزی و صنایع وابسته به آن با داشتن سند مالکیت از طریق بخشداری به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کرده و توسط کمیسیون تبصره یک ماده یک مورد بررسی قرار گرفته و در صورت موافقت این کمیسیون به کمیته فنی زیربنایی استان ارجاع و صدور مجوز بررسی شود.

گیلانپور با تأکید بر مشارکت همه برای صیانت از اراضی کشاورزی گیلان از شهروندان خواست در صورت مشاهده تغییر کاربری اراضی با سامانه ۱۳۱ تماس گرفته گزارش را اعلام کنند، گفت: در سال گذشته بیش از هزار و ۲۰۰ مورد تغییر کاربری از سوی شهروندان به این سامانه اطلاع رسانی شده است.

انتهای پیام/۵۲۱۱۲

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads