کد خبر: 214987 - تاریخ: پنج‌شنبه، 2 سپتامبر 2021 - 09:37

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

عقب‌افتادگی گیلان در اجرای طرح تجهیز اراضی کشاورزی؛ افزایش تولید نیازمند نوسازی مزارع است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به عقب‌افتادگی گیلان در اجرای طرح تجهیز اراضی کشاورزی گفت: افزایش راندمان تولید نیازمند نوسازی اراضی است.

به گزارش خوبان، ابراهیم نجف ، چند منظوره شدن بندرکیاشهر را یکی از مطالبات مردم آستانه‌اشرفیه خواند و اظهار داشت: براساس مصوبه هیئت وزیران در سال ۹۰ بندر کیاشهر بندر مسافربری و گردشگری شد اما در سال‌های گذشته هیئت وزیران بخش تجاری را حذف و این بندر فقط گردشگری شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تیرماه امسال‌ هیئت وزیران مجدداً بندر کیاشهر را از بندر گردشگری به بندر صیادی تبدیل کرد ابراز داشت: ما به جد پیگیر هستیم تا سازمان بنادر و دریانوردی به این موضوع ورود کند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت راه و شهرسازی باید به هیئت وزیران درخواست دهد تا مجدداً بخشی از کیاشهر به فعالیت شیلاتی اختصاص یابد و بخشی دیگر که زیرساخت آن توسط سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد شده بود مجدداً به گردشگری اختصاص یابد.

 

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دیگر موضوعات مورد پیگیری در آستانه‌اشرفیه مسائل مربوط به محیط زیست است گفت: با توجه به اینکه محیط زیست اجازه ورود سرمایه‌گذاران به پارک ملی بوجاق را نمی‌دهد از این رو بنا داریم تا در این حوزه یک طرح جامع گردشگری تعریف کنیم.

نجفی با اشاره به عقب‌ماندگی‌‌های طرح نوسازی اراضی در استان گیلان تصریح کرد: آستانه‌اشرفیه دارای حدود ۲۳ هزار هکتار اراضی شالیکاری است که ۱۸ هزار هکتار آن قابلیت تجهیز و نوسازی دارد اما تاکنون فقط ۸ هزار هکتار از این اراضی تجهیز و نوسازی شده است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهمی که جهاد کشاورزی باید به جد پیگیر آن باشد تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی با هدف افزایش راندمان تولید، بهره‌وری آب و کاهش هزینه‌های تولید برای کشاورزان است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس زهکشی اراضی کشاورزی را از دیگر موضوعات مهم در حوزه کشاورزی دانست و اظهار داشت: یکی از دلایلی که کشاورزان نمی‌توانند از کشت دوم استفاده کنند زهکشی اراضی است لذا به جد پیگیر حل مشکلات مربوط به این حوزه هستیم. 

وی درباره اولویت پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه انتخابیه آستانه‌اشرفیه افزود: بنده پروژه‌هایی که در کمیته برنامه‌ریزی آستانه‌اشرفیه مصوب شده و اعتبارات شهرستانی دارند را اخذ کرده‌ام و پس از بررسی براساس اولویت و نیازمندی برای رسیدگی به طرح‌ها ورود می‌کنیم.

انتهای پیام/۶۱۴/ح


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads