کد خبر: 214984 - تاریخ: پنج‌شنبه، 2 سپتامبر 2021 - 09:33

آرامش به تالاب انزلی بازگشت/اطفای کامل حریق در تالاب انزلی

بنا بر اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با ورود هواپیمای ایلوشین حریق در تالاب انزلی مهار شد.

 

به گزارش خوبان، امیر مرادی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حریق در تالاب انزلی از دو روز گذشته آغازشده است، اظهار کرد: با شروع آتش‌سوزی از روز دوشنبه، تمامی تیم‌های امدادی در حال اطفا حریق بوده و در منطقه حضور دارند.

وی با اشاره به دلایل استفاده از هواپیمای برای مهار حریق در تالاب انزلی گفت: به گفته کارشناسان حریق در نیزار بر خلاف جنگل و مراتع است همچنین به دلیل تالابی بودن امکان بهره‌مندی از ماشین آتش‌نشان در منطقه وجود نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با از ورود بالگردهای امدادی در ساعات اولیه حریق در تالاب انزلی خبر داد و افزود: بالگردهای امدادی در این سه روز بیش از ۳۰ پرواز داشته و اقدام به آب‌پاشی در منطقه کردند به نتیجه آن جلوگیری از گسترش آتش در منطقه شد.

به گفته مرادی یکی از دلایل شعله‌ور شدن مجدد آتش در تالاب انزلی وجود حریق در زیر خاکستر بوده است زیرا بالگردها تنها سطح را خاموش کرده بودند.

وی با اشاره به برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران با حضور استاندار گیلان به‌منظور مهار حریق در تالاب انزلی بیان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته برای مهار آتش هماهنگی‌ها برای ورود هواپیمای ایلوشین به گیلان انجام و این هواپیما امروز چهار سورت پرواز اقدام به اطفای حریق کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به حضور هواپیمای ایلوشین در گیلان گفت: هواپیما ایلوشین توانایی جابجایی ۴۰ هزار لیتر آب را داشته و به گفته خلبان این هواپیما آتش مهارشده است اما به‌منظور احتیاط هواپیمای ایلوشین تا فردا در گیلان حضور خواهد داشت.

بنا بر اعلام مرادی تمامی نیروهای امدادی تا امروز در منطقه حضور خواهند داشت تا در صورت شعله‌ور شدن آتش در اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads