کد خبر: 214945 - تاریخ: سه‌شنبه، 31 آگوست 2021 - 14:29

در ادامه حاشیه تخریب جنگل فتاتو؛

امضای وزیر میراث پای ثبت ملی جنگل فتاتو

در واکنش به قطع درختان جنگل فتاتو که مربوط به چهارم شهریورماه جاری می شود، مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کردند، جنگل های فتاتو در جرگه عرصه های ثبتی میراث ملی است و قطع تعدادی از درختان این جنگل در شهرستان خمام بدون استعلام از این اداره کل انجام شده است.

به گزارش خوبان، در واکنش به قطع درختان جنگل فتاتو که مربوط به چهارم شهریورماه جاری می شود، مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کردند، جنگل های فتاتو در جرگه عرصه های ثبتی میراث ملی است و قطع تعدادی از درختان این جنگل در شهرستان خمام بدون استعلام از این اداره کل انجام شده است.

در همین راستا میرحامد اختر مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان روز شنبه ۶ شهریور و با گذشت ۲ روز از اظهارات میراث فرهنگی به خبرنگار ایرنا گفت که مدرکی مبنی بر اینکه جنگل فتاتو شهرستان خمام ثبت ملی شده باشد، وجود ندارد.

 
وی همچنین با بیان اینکه درختان قطع شده در جنگل فتاتو خمام جزو جنگل های هیرکانی نیست، اظهار داشت: ثبت ملی جنگل های هیرکانی تنها در شهرستان های تالش، فومن و رودبار انجام گرفته است.

اظهارات مدیرکل منابع طبیعی گیلان درحالی صورت گرفته است که این عرصه در سال ۹۹ توسط میراث فرهنگی به ثبت ملی رسیده است.

در اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مصوب ۲۳ دی ماه ۱۳۸۲ و آئین نامه اجرایی قانون مذکور مصوب هیئت وزیران، اثر طبیعی جنگل فتاتو با قدمت دوران سوم زمین شناسی به نشانی: استان گیلان – شهرستان رشت – بخش خمام – دهستان چاپارخانه – روستای فتاتو، جنگل فتاتو به شماره ۷۵۹ در سال ۹۹ در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت و به استاندار گیلان نیز ابلاغ شده است.

علیرغم مصوبه هیات وزیران در ثبت ملی میراث طبیعی جنگل های فتاتو، در تاریخ ۱۵ تیرماه امسال وزارت میراث فرهنگی، ثبت این جنگل در جرگه میراث طبیعی را به استاندار گیلان ابلاغ کرده است. همچنین در این نامه تاکید شده هرگونه دخل و تصرف و عملیاتی که منجر به تخریب عرصه های جنگلی فتاتو شود، ممنوع است.

همچنین این ابلاغیه برای مسئولان ارشد استان به خصوص مدیرکل جنگل ها، مراتع و آبخیزداری نیز رونوشت و ابلاغ شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/۲۱۲۱۲۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads