کد خبر: 214882 - تاریخ: یکشنبه، 29 آگوست 2021 - 09:14

یک سوم فضای ارائه خدمات درمانی در گیلان نامناسب است

ئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یک سوم فضای ارائه خدمات درمانی استان نامناسب عنوان کرد و گفت: بسیاری از پروژه های بهداشتی و درمانی ناتمام مانده است.

به گزارش خوبان، ارسلان سالاری عصر شنبه در جلسه مطالبه‌گری گروه‌های جهادی استان با بیان اینکه گیلان در زمان شیوع کرونا با مشکلات متعددی روبرو بود، اظهار کرد: ۹۰ درصد از پروژه‌های بهداشتی و درمانی گیلان با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۵۰ درصد رها شده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به عدم تکمیل ساختمان دانشکده پزشکی سایت دانشگاه لاکان از سال ۷۵ تا کنون، گفت: زیرساخت‌های ضعیف بهداشتی و درمانی گیلان بسیار مشهود است و برخی از بیمارستان‌های استان مانند پورسینا قدمت ۱۰۰ ساله دارند.

وی با بیان اینکه یک سوم فضای ارائه خدمات درمانی استان نامناسب است، عنوان کرد: ساختمان‌های فرسوده و قدیمی در استان‌های همجوار گیلان در طرح تحول سلامت بازسازی شد در حالی که مشابه آنها در استان ما بدون آسانسور و به صورت اجاره‌ای همچنان به کار خود در گیلان ادامه می‌دهند.

سالاری با بیان اینکه بسیاری از تجهیزات خریداری شده به دلیل اعمال تحریم‌ها به ما تحویل نشده است، اضافه کرد: بسیاری از پروژه‌های بهداشتی و درمانی نیز ناتمام مانده است.

وجود ۱.۵ تخت به ازای هر ۱۰۰۰ گیلانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه روزی ۱۰ تا ۱۲ هزار مورد آلودگی جدید به ویروس در استان داریم، گفت: ما از مدت‌ها قبل به مسئولان استان نسبت به ورود سویه دلتا به گیلان هشدار داده بودیم و درخواست بستن ورودی‌های استان را نیز کردیم که اعمال نشد.

انوش دهنادی مقدم اضافه کرد: به ازای هر هزار نفر، ۱.۵ تخت بیمارستانی در گیلان داریم که این عدد در استان‌های دیگر حداقل چهار تخت است.

وی با اشاره به اینکه چندین برابر ظرفیت گیلان بیمار داریم بیان داشت: سانتر کرونا در گیلان بیمارستان رازی است که بسیار قدیمی و از حیث برخورداری از تجهیزات درمانی عقب است و ساختار یک بیمارستان مدرن را ندارد.

آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه توانایی تزریق ۸ هزار دُز واکسن در ساعت را داریم، ادامه داد: چیزی که گیلان را در واکسیناسیون محدود کرده، تعداد واکسن است.

گفتنی است؛ که گروه‌های جهادی استان گیلان در این جلسه به بیان مشکلاتی که مردم و بیماران و همچنین نیروهای داوطلب در مراکز درمانی با آن رو به رو هستند پرداختند.

کد خبر 5291492

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads