کد خبر: 214800 - تاریخ: پنج‌شنبه، 26 آگوست 2021 - 15:16

قطع درختان فتاتو خمام بدون استعلام از میراث فرهنگی گیلان انجام شد/تشکیل پرونده قضایی برای متخلفین جنگل هیرکانی

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: قطع تعدادی از درختان میراث طبیعی جنگل فتاتو شهرستان خمام بدون استعلام از این اداره کل انجام شده است.

به گزارش خوبان، ولی جهانی ضمن تایید قطع بخشی از درختان جنگل یاد شده که خبرش طی روزهای اخیر در فضای مجازی همرسانی می شود افزود: ثبت میراث طبیعی در فهرست ملی کشور مانند ثبت ملی آثار تاریخی حائز اهمیت است و هر گونه اقدام در حریم این آثار می بایست با استعلام از اداره کل میراث فرهنگی صورت بگیرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان ادامه داد: تحقیق در خصوص موضوع یادشده همچنان ادامه دارد، اما شواهد تا این لحظه نشانی قطع درختان با مجوز از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری صورت گرفته است و اما برخی شواهد نشان می دهد این اقدام توسط افرادی بومی و غیرمجاز انجام شده است.

همچنین عصمت محمد دوست بخشدار مرکزی خمام  پیرو انتشار گزارشی درخصوص غارت جنگل فتاتو، از انجام پیگیری قضایی در روزهای گذشته توسط منابع طبیعی در راستای تصرف و بازگشایی جاده در این‌جنگل ملی خبر داد.

 خبر قطع درختان فتاتو با عنوان غارت جنگل هیرکانی و بی تفاوتی مسئولان در فضای مجازی همچنان در حال دست به دست شدن است که در آن اهالی روستای فتاتو از دادستان خمام بعنوان مدعی العموم درخواست یاری و برخورد با افراد متخلف را دارند.

جنگل فتاتو خمام از آخرین نمونه های باقیمانده جنگل های هیرکانی است که در فهرست ملی میراث طبیعی در شهریور ۹۹ به ثبت رسید.

منبع: ایرنا+ خمام نیوز

انتهای پیام/۳۲۵


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

امکان نظر دادن برای این مطلب بسته شده است.

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads