کد خبر: 214758 - تاریخ: چهارشنبه، 25 آگوست 2021 - 12:19

برگزاری تورهای گردشگری در گیلان همچنان قدغن است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان با تاکید بر ممنوعیت برگزاری تورهای گردشگری در استان از افزایش نظارت بر واحدهای گردشگری استان خبر داد.

به گزارش خوبان، حمیدرضا آذرپور در خصوص برخی شائبه های مجازی در مورد  تخلف واحدهای مجاز گردشگری استان توضیح داد: با بحرانی شدن وضعیت کرونا در گیلان طی ماه اخیر نزدیک به ۷۰۰ بازدید از این واحدها صورت گرفته که تنها چند واحد تهیه غذای بیرون بر تذکر دریافت کردند و همه برخوردهای صورت گرفته طی این مدت با تورهای غیر مجاز بوده و هیچ گونه تخلفی از سوی دفاتر خدمات مسافرتی مجاز استان نیز صورت نگرفته است .
وی با تاکید بر افزایش نظارت و بازرسی بر واحدهای گردشگری استان اظهار داشت: با توجه به ادامه وضعیت بحرانی شیوع کرونا در گیلان وضعیت گردشگری در استان تا اعلام وضعیت رو به بهبود همچنان در شرایط اضطراری است و در حال حاضر هیچ مجوزی برای برگزاری تور از سوی دفاتر خدمات مسافرتی انجام نمی شود.
 معاون گردشگری گیلان گفت: رنگبندی های وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان از ابتدای سال تاکنون منجر به برخورد با بیش از ۵۲۰ تور غیرمجاز گردشگری شده است .
آذرپور تاکید کرد: با توجه به شرایط حاد استان و در راستای کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از زمان شروع اوج پنجم بیماری هیچ مجوزی از سوی این اداره کل صادر نشده و تلاش برای ممانعت از اجرای هرگونه حرکت جمعی تحت عنوان تور به شدت پیگیری و از برگزاری آنها ممانعت می شود.
وی همچنین با اشاره به مطالبه مردم برای جلوگیری از اجرای سفرهای گروهی به منظور حفاظت از سلامت جامعه و قطع زنجیره گسترش و شیوع بیماری کرونا هشدار داد: تا عادی شدن شرایط کرونایی هیچ‌ مجوزی برای برگزاری تورهای گردشگری صادر نمی‌شود.
وی گفت: با آغاز شیوع بیماری خوشبختانه مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری استان با این معاونت همکاری خوبی داشته‌ و هر زمان که چرخه بیماری رو به افزایش گذاشت به صورت داوطلبانه برگزاری تور را لغو کرده اند.
آذرپور با قدردانی از زحمات کادر پرتلاش درمان که ایام سختی را سپری می کنند خاطرنشان کرد: مهم ترین رسالت صنعت گردشگری استان حفظ سلامت آحاد جامعه است .
بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه گذشته منتشر شد، رنگ قرمز «خیلی پرخطر کرونایی» تمام شهرستان‌های گیلان ثابت مانده است.

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads