کد خبر: 214748 - تاریخ: چهارشنبه، 25 آگوست 2021 - 09:53

۹۲۳ پروژه عمرانی هفته دولت در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار گیلان با اشاره به بهره برداری از۹۲۳ پروژه عمرانی و اقتصادی هفته دولت در استان، گفت: دو هزار و ۳۲۶ میلیارد تومان برای افتتاح پروژه‌های هفته دولت هزینه شده است.

به گزارش  خوبان،  ارسلان زارع شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه دستاوردهای چهار دهه انقلاب اسلامی در گرو وحدت مردم و دولت اسلامی بوده است، اظهار کرد: ۹۲۳ پروژه عمرانی و اقتصادی برای هفته دولت مهیا شده که تعدادی از آنها امروز به بهره داری رسیده و مابقی نیز طی شش روز آینده تقدیم مردم می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه دو هزار و ۳۲۶ میلیارد تومان برای افتتاح پروژه‌های هفته دولت هزینه شده است، افزود: ۶۹ پروژه با اعتباری بالغ بر حدود هزار میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه‌ها برای ۸۹۹ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود، ادامه داد: ۱۵۷ پروژه مهم امسال به بهره برداری رسید که هزار و ۷۲۴ میلیارد تومان هزینه در بر داشت.

زارع با بیان اینکه برخی واحدهای تولیدی و طرح‌ها به دلیل نبود سرمایه در گردش یا فرسودگی خطوط یا مشکلات حقوقی راکد یا نیمه راکد بودند، تصریح کرد: از ابتدای ۹۸ تاکنون بیش از ۵۰۰ واحد نیمه راکد و راکد به چرخه تولید برگشتند و این سیاست استمرار دارد.

استاندار گیلان با اشاره به روند اجرای راه آهن رشت انزلی آستارا، گفت: این پروژه در سطح بین المللی برای کشور اهمیت دارد و امروز قطعه شش آن به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد رسیده و قطعه هفت آن نیز پیشرفت ۶۸ درصد دارد و امیدواریم در فصل زمستان به منطقه آزاد و کاسپین برسد.

وی در خصوص روند ساخت باقیمانده آزادراه رشت-قزوین نیز اظهار کرد: قطعه منجیل این پروژه تونل و سخت و صعب العبور است که با تلاش‌های انجام شده بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در ماه‌های آتی به بهره برداری خواهد رسید.

زارع با تاکید بر اینکه برای تأمین منابع اشتغال و سرمایه گذاری نیازمند تقویت زیرساخت‌ها و منابع آبی هستیم، افزود: بیش از چهار طرح در حوزه تأمین انرژی در دست اقدام است که جز اولویت‌های ما است و برای شبکه توزیع نیز بیش از دو هزار کیلومتر کابل خودگردان را در دستور کار داریم.

استاندار گیلان مهمترین مؤلفه در پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا را رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و بیان کرد: ظرف سه روز گذشته روند افزایشی در تعداد مبتلایان نداشتیم و تعداد مراجعان سرپایی و بستری‌ها نیز کاهش یافته است و امروز نسبت به روزهای گذشته ۱۰۰ نفر کمتر به کرونا مبتلا شدند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads