کد خبر: 214644 - تاریخ: شنبه، 21 آگوست 2021 - 09:06

کرونا در گیلان؛ آهسته اما روبه افزایش

طی روزهای اخیر با وجود اینکه سرعت روند بستری بیماران کووید۱۹ در گیلان کاسته شده است، اما گزارش ها حکایت از تداوم افزایش شمار بستری ها و مبتلایان به ویروس کرونا دارد.

به گزارش خوبان، طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر ۲ هزار و ۵۱ بیمار کوویدی در بیمارستان های استان بستری هستند در حالی که این آمار در شنبه هفته گذشته ۲ هزار و ۲۹ نفر بود که نشان از آهسته شدن شمار بستری ها دارد.

از این تعداد ۱۹۶ بیمار نیز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های گیلان بستری هستند که در مقایسه با ابتدای هقته گذشته  کاهش ۵۲ درصدی داشته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیشتر گفته بود: به رغم تمام تمهیدات اندیشیده شده و افزایش تخت های بیمارستانی و تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان در حوزه های پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی، بهداشت و سایر همکاران باز تعداد مبتلایان بستری در بیمارستان های گیلان بالا بوده و کاهش آمار نیازمند رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی توسط همگان است.

دکتر فردین مهرابیان با اشاره به عادی انگاری برخی از افراد اضافه کرد: اگر توصیه های بهداشتی به طور جدی رعایت نشود چه بسا ممکن است که خود فرد یا یکی از اعضای خانواده اش دچار ویروس کرونا شود بنابراین رعایت توصیه های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ١٩ تاکید می شود. 

ویروس کرونا با سویه دلتا در موج پنجم در گیلان بر خلاف خیزهای گذشته پیر و جوان نمی شناسد، برای ابتلای همه گروه های سنی تلاش کرده و موفق هم شده است، موضوع مهمی که کارشناسان بهداشتی بر رعایت پروتکل ها تاکید دارند و از مردم می خواهند که برای رهایی ویروس کرونا به پروتکل ها اهتمام جدی داشته باشند.

تمام ١٧ شهرستان استان گیلان شامل رشت ، خمام، سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، شفت، رضوانشهر، تالش ، رودسر، رودبار، بندانزلی ، آستارا ،  لنگرود، ماسال، فومن و املش به لحاظ رنگ بندی کرونایی، قرمز هستند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads