کد خبر: 214636 - تاریخ: شنبه، 21 آگوست 2021 - 08:49

شناسایی توهین کنندگان به شمالی‌ها توسط پلیس گیلان

فرمانده انتظامی گیلان از شناسایی دو نفر توهین‌کننده به مردم شریف شمال کشور که با فحاشی و انتشار یک فایل ویدئویی در فضای مجازی، موجب رنجش خاطر هموطنان را فراهم کرده بودند خبر داد.

به گزارش خوبان، سردار عزیزالله ملکی در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف از اقدام دو جوان که با توهین به مردم شریف شمال کشور و انتشار فایل آن در فضای مجازی، موجب رنجش خاطر هموطنان را فراهم کردند، اظهار کرد: اهانت به هموطنان به هیچ عنوان قابل قبول نیست و پلیس در برخورد با این گونه جرایم، به هیج عنوان کوتاه نخواهد آمد.

وی با اشاره به اشرافیت پلیس گفت: پس از انتشار ویدئو اهانت دو جوان به مردم شریف شمال کشور، شناسایی و دستگیری عوامل موثر این جریان در دستور کار پلیس فتا گیلان قرار گرفت.

به گفته فرمانده انتظامی استان گیلان، پس از پی‌جویی‌های فنی و انجام اقدامات تخصصی پلیسی، دو فردی که مرتکب این عمل شده بودند شناسایی و متهم اصلی با هماهنگی مقام قضایی و اخذ نیابت در یک عملیات غافلگیرانه، ظهر امروز  در استان البرز دستگیر شد.

ملکی با تقدیر از همکاری خوب دستگاه قضایی استان بیان کرد: متهم پس از دستگیری، ابتدا منکر بزه انتسابی شد اما پس از مواجه‌شدن با دلایل‌، مدارک و مستندات موجود در پرونده‌، چاره‌ای جز اعتراف پیش روی خود ندید و از عمل مجرمانه‌ خود ابراز پشیمانی کرد.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون هرگونه توهین به اشخاص و قومیت‌ها چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی، جرم محسوب می‌شود، تصریح کرد: همان‌گونه که قبلا نیز اشاره کردیم پلیس با اشرافیت بر فضای مجازی و قاطعیت در برخورد با جرائم، در کمترین زمان ممکن با اشخاص خاطی که به هر ترتیب باعث تشویش اذهان عمومی و یا ایجاد نگرانی در بین شهروندان شوند برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی استان گیلان به مردم اطمینان داد پلیس در برخورد با جرائم و مخلان نظم، آسایش و امنیت مردم قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد داد عده‌ای با سوء استفاده از فضای مجازی، امنیت روانی شهروندان را به  مخاطره بیندازند.

وی از تلاش برای دستگیری متهم دوم این پرونده خبر داد و گفت: نتیجه اقدامات تکمیلی به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

انتهای پیام/۸۴٠٠۸/ی


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads