کد خبر: 214530 - تاریخ: دوشنبه، 16 آگوست 2021 - 09:39

برخورد با ۵۱۷ تور غیرمجاز گردشگری در گیلان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: رنگبندی های وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان از ابتدای سال تاکنون منجر به برخورد با ۵۱۷ تور غیرمجاز گردشگری شده است که ۱۱۷ مورد از این تعداد ،مربوط به ماه جاری می باشد.

به گزارش خوبان، حمیدرضا آذرپور تاکید کرد: با توجه به شرایط حاد استان و در راستای کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از زمان شروع پیک پنجم بیماری هیچ مجوزی از سوی این اداره کل صادر نشده و تلاش برای ممانعت از اجرای هرگونه حرکت جمعی تحت عنوان تور به شدت پیگیری و از برگزاری آنها ممانعت می شود.

وی اظهار داشت: طی روزهای اخیر تصاویری مرتبط با برگزاری تورهای گردشگری در منطقه گردشگری جواهردشت رودسر واقع در شرق گیلان منتشر شد، که در راستای مطالبه عمومی برای جلوگیری از اجرای تورهای فاقد مجوز به منظور کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا و سلامت بهداشتی منطقه، تحت پیگیری انتظامی قرار گرفت.

معاون گردشگری گیلان اضافه کرد: در این بازدید میدانی از برگزاری سفرگروهی از مبدأ یکی از استان های غربی کشور که فاقد مجوزهای لازم اجرای تورگردشگری بود ممانعت به عمل آمد و تعهدات لازم از سرپرست گروه به منظور ترک به مقصد استان مبدأ، اخذ شد.

آذرپور همچنین با اشاره به مطالبه مردم برای جلوگیری از اجرای سفرهای گروهی به منظور حفاظت از سلامت جامعه و قطع زنجیره گسترش و شیوع بیماری کرونا هشدار داد: تا عادی شدن شرایط کرونایی هیچ‌ مجوزی برای برگزاری تورهای گردشگری صادر نمی‌شود.

وی گفت: با شروع شیوع بیماری خوشبختانه مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری استان با این معاونت همکاری خوبی داشته‌ و هر زمان که چرخه بیماری رو به افزایش گذاشت به صورت داوطلبانه برگزاری تور را لغو کرده اند.

معاون گردشگری گیلان ادامه داد: متاسفانه در روزهای گذشته اخباری مبنی بر ورود تورهای گردشگری با مجوز به گیلان در رسانه ها منتشر شده است که ضمن تکذیب این اخبار تاکید می کنیم هیچ مجوزی از سوی این معاونت صادر نشده و در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده است گردانندگان تورهای یادشده دارای هیچگونه مجوزی از اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نبودند و غالب آنان دارای مجوز از باشگاه های ورزشی هستند.

آذر پور با تاکید بر برخورد و جلوگیری از ورود تورهای غیرمجاز به استان، از سایر دستگاه های متولی خواست تا پایان شرایط حاد بیماری ضمن همکاری با این اداره کل به تشکیل تیم های نظارتی اقدام نمایند.

وی با قدردانی از زحمات کادر پرتلاش درمان که ایام سختی را سپری می کنند اظهار داشت: مهم ترین رسالت صنعت گردشگری استان حفظ سلامت آحاد جامعه است .


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads