کد خبر: 214509 - تاریخ: یکشنبه، 15 آگوست 2021 - 10:57

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس؛

​بی‌توجهی به وضعیت شکننده گیلان/ امکانات درمانی استان جوابگو نیست

آقازاده با بیان اینکه بی‌توجهی مسئولان به وضعیت شکننده گیلان باعث خیز پنجم کرونا در استان و افزایش تعداد فوتی‌ها شد گفت: امکانات درمانی استان گیلان جوابگو نیازها نیست.

به گزارش خوبان، سید علی آقازاده موضوع پیک پنجم کرونا در کشور و استان گیلان و همچنین منع ترددی که به همین مناسبت از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شد را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اطلاع‌رسانی لازم برای جلوگیری از ترددها در کشور در حال انجام است و امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس ممنوعیت تردد خودروها در فواصل بین شهری را هم طبق برنامه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: آنطور که اعلام شده تردد خودروهای حامل کالاهای اساسی و ضروری و وسائط نقلیه عمومی و پزشکی با داشتن مجوز، از این محدودیت‌ها مستثنی هستند.

آقازاده با بیان اینکه محدودیت تردد بین استانی از ظهر امروز در کشور اعمال می‌شود تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از استان‌های کشور که گیلان هم جزو آن‌ها محسوب می‌شود به شدت درگیر شیوع ویروس کرونا و موج جدید آن هستند که به موجب آن عده‌ زیادی از هموطنان‌مان جان خود را از دست داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در مورد وضعیت شکننده گیلان و شیوع پیک پنجم کرونا هشدارهای زیادی توسط نمایندگان استان داده شد ابراز داشت: با توجه به اینکه دولت در مرحله گذار بود اقدامات بازدارنده شامل منع ترددها و تعطیلی‌ها در دستور کار قرار نگرفت و همین بی‌توجهی باعث شد علاوه بر خیزش پیک جدید بیماری، تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا هم افزایش پیدا کند.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس از پیگیری وضعیت استان در مجمع نمایندگان گیلان و رایزنی در سطح ملی برای اتخاذ تصمیمات لازم با هدف جلوگیری از وخیم‌تر شدن شرایط گیلان سخن گفت و ابراز داشت: تماس‌های زیادی هم با استاندار و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی داشتیم و پس از آن معاون وزیر بهداشت به گیلان سفر کرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان تقویت تجهیزات و امکانات مراکز بستری گیلان و تهیه کپسول‌های اکسیژن را از جمله اقداماتی که اخیرا انجام گرفت اعلام کرد و یادآور شد: البته نیازهای گیلان بسیار بیشتر از این‌ها است و این مقدار از امکانات درمانی محدود نتوانسته مشکلات مردم استان را برطرف کند و جوابگوی نیازها نیست.

 

وی با بیان اینکه برخی اقلام دارویی در داروخانه‌ها به میزان کافی و لازم وجود ندارد خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت پیش آمده در گیلان، ما از نحوه عملکرد مسئولان استانی و کشوری انتقاد جدی داریم از طرفی امیدواریم با همکاری مردم و با اجرای پروتکل‌ها شاهد بهبود شرایط کرونایی کشور و گیلان باشیم.

 

پایان پیام/۱۶۵

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads