کد خبر: 214478 - تاریخ: شنبه، 14 آگوست 2021 - 11:17

عضو مجمع نمایندگان گیلان؛

مهار کرونا نیازمند توزیع عادلانه تجهیزات درمانی است | گیلان نیازمند اکسیژن‌ساز است

عضو مجمع نمایندگان گیلان گفت: از جمله موارد ضروری در مهار کرونا توزیع امکانات بر اساس نیازمندی استان‌های کشور و بر محور عدالت است.

به گزارش خوبان خبر به نقل از تسنیم، رسول فرخی میکال اظهار داشت: حفظ جان مردم شریف ایران امروز از اوجب واجبات و در این وضعیت همه‌گیری بیماری کرونا و گسترش آن در سطح کشور، مهم‌ترین اولویت دولت عدالت‌محور است.

دبیر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: از جمله موارد لازم در مهار کرونا حذف هر گونه بخش‌نگری، هماهنگی همه حوزه‌های مختلف کشور و حفظ تمرکز واحد در توزیع امکانات براساس نیازمندی استان‌های کشور بر محور عدالت است.

 
عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند «ما می‌خواهیم اگر کسی در یک خانواده مریض شد بیش از رنج مریضی رنج دیگری نداشته باشد» تصریح کرد: این خط مشی باید استراتژی تخلف ناپذیر همه مسئولان حوزه درمان کشور باشد.

فرخی با بیان اینکه امروز استان گیلان برای کنترل بیماری کرونا و عدم گسترش آن نیاز فوری به امکانات درمانی و پزشکی دارد گفت: میزان تولید اکسیژن مایع جهت پر کردن مخازن موجود در گیلان روزانه ۵ تن و میزان تولید اکسیژن مایع برای پر کردن کپسول‌ها ۱۳ تن است.

وی با اشاره به اینکه ۳ تانکر ذخیره اکسیژن در حال حاضر در بیمارستان‌های رازی رشت، پیروز لاهیجان و انزلی با ظرفیت مجموعاً ۵۰ تن وجود دارد که حداقل دو روز یک‌بار به شارژ نیاز دارند افزود: میزان تولید اکسیژن در گیلان با میزان مورد نیاز در بیمارستان‌ها متناسب نیست.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از طرفی به‌دلیل پراکندگی مراکز و مصرف بالای اکسیژن، نیازمند تهیه فوری دستگاه‌های اکسیژن‌ساز هستیم خاطرنشان کرد: استان گیلان به ارسال حداقل ۱۰۰ تن اکسیژن مایع در هفته نیاز فوری دارد.

فرخی با اشاره به تعداد دستگاه اکسیژن‌ساز مورد نیاز در گیلان به تفکیک شهرستان‌ها گفت: استان گیلان به حداقل ۱۴ دستگاه اکسیژن‌ساز، یک دستگاه برای لاکان، برای بیمارستان‌ رازی رشت ۲ دستگاه، بیمارستان رودسر یک دستگاه و بیمارستان لنگرود نیز یک دستگاه اکسیژن‌ساز نیاز دارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیمارستان‌های آستانه‌اشرفیه، فومن، ماسال، سیاهکل، رضوانشهر، آستارا، تالش، رستم‌آباد و منجیل رودبار نیز هر کدام به یک دستگاه اکسیژن‌ساز نیاز فوری دارند افزود: همچنین برای خرید دارو و سرم ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

دبیر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنده موارد مذکور را در مکاتبه‌ای به آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور اعلام داشتم و از وی خواستار صدور دستور اقدام عاجل برای تأمین اعتبار و تجهیزات درمانی مورد نیاز گیلان هستم.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads