کد خبر: 214426 - تاریخ: پنج‌شنبه، 12 آگوست 2021 - 09:47

شناور لایروب بندر آستارا دچار حادثه شد

رئیس اداره بندر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی آستارا گفت: لایروب کاتر اسپیلی شرکت حشمت رود به فاصله ۵۰۰ متر از بندر، به علت نفوذ آب دچار مشکل شده اما تعادل خود را حفظ کرده است و خدمه در حال تخلیه آب از موتورخانه آن هستند.

به گزارش خوبان، کیانوش امیری ساعت چهار بامداد پنجشنبه در اداره بندر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی آستارا به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کار لایروبی بندر آستارا به منظور بسترسازی برای تردد کشتی های بزرگ، با ۲ فروند شناور لایروب کاتر اسپیلی و لایروب یاسین شرکت حشمت رود از سال قبل آغاز و تاکنون بیش از ۹۰ درصد کار انجام شده است.

وی افزود: ۲ روز قبل موتور فرعی لایروب اسپیلی در ۵۰۰ متری بندر آستارا در حین عملیات لایروبی، به علت نقص فنی از کار افتاد و ستون (اسپاد)، ناخن های لایروب (لدر) و لنگر شناور از کنترل خارج شد و امکان بازگرداندن شناور به ساحل میسر نشد.

وی ادامه داد: ساعت ۲۰ روز گذشته نیز به علت مواج بودن دریا، بازوی شناور از بدنه آن جدا و آب دریا به موتورخانه شناور وارد شد و متعاقب تشکیل جلسه اضطراری در بندر، ۶ دستگاه پمپ و ۲ دستگاه کف کش و موتور برق و سوخت را از نیروی دریایی ارتش، یگان دریایی مرزبانی، جمعیت هلال احمر، شرکت دریا بندر مستقر در بندر آستارا و نیروهای پشتیبانی شرکت حشمت رود تامین و به شناور ارسال کردیم و متاسفانه شرکت خدمات بندری کاوه از هر گونه کمک و همکاری خودداری کرد.

امیری بیان کرد: طی تماس تلفنی و هماهنگی با اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان، یک واحد یدک کش با پمپ و تجهیزات لازم به مقصد بندر آستارا به راه افتاده است و حدود ساعت ۶ صبح به آستارا خواهد رسید.

رئیس اداره بندر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی آستارا گفت: اکنون با تلاش هفت خدمه شناور لایروب، آب شیرین آن تخلیه و به سبک سازی شناور اقدام شده و با عملیات پمپ و تخلیه آب، سطح آب نفوذی، یک متر کم شده است و در ساعت های بعدی با افزودن پمپ های دیگر و تخلیه کامل آب، امکان مرمت پارگی بدنه لایروب و کشیدن آن به حوضچه تعمیر فراهم خواهد شد.

امیری افزود: شناور در حال تعادل است و کانال فرعی بندر نیز همچنان برای عبور و مرور کشتی ها دایر و باز است و در خصوص تردد کشتی ها مشکل و محدودیتی در بندر آستارا وجود ندارد.

او ادامه داد: ورود آب به داخل شناور لایروب در بندر آستارا سابقه ندارد و هم اکنون یک شناور حامل کالاهای اساسی وارداتی و یک شناور حامل چوب در بندر آستارا پهلو گرفته اند و در حال تخلیه بار هستند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads