کد خبر: 214424 - تاریخ: پنج‌شنبه، 12 آگوست 2021 - 09:18

ضرورت همکاری شهروندان گیلانی با کادر درمان و پرستاران

استاندار گیلان با اشاره به اینکه نیازمند تقویت و افزایش تجهیزات و امکانات درمانی استان هستیم، گفت: شهروندان گیلانی برای کنترل کرونا باید با کادر درمان و پرستاران همکاری کنند.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع عصر چهارشنبه در دیدار معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه گیلان از نخستین استان‌های درگیر با کرونا بود، اظهار کرد: پس از دو ماه ابتدایی شیوع ویروس، در پیک‌های دوم، سوم و چهارم با بیمارهای کمتری نسبت به میانگین استان‌های دیگر مواجه شد.

 

وی کاهش رعایت دستورالعمل‌ها و سرعت سرایت سویه جدید این بیماری را از عمده علل افزایش موج کرونا و تعداد بستری شدگان در استان دانست و افزود: گیلان متأسفانه جز پنج استان در کمترین میزان مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی قرار دارد.

 

استاندار گیلان ادامه داد: یکی از انتظارات ما از شهروندان گیلانی این است که همانند دوره‌های گذشته مقابله با بیماری، همکاری‌های لازم را با کادر درمان داشته باشند.

 

وی پرهیز از عادی انگاری و افزایش مراقبت‌ها توسط مردم را گامی مؤثر برای دستیابی به سیر نزولی بیماری دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در پیام تلویزیونی امروز خود بر لزوم رعایت دستورالعمل‌ها به ویژه در مراسم‌های ایام محرم تأکید کرده‌اند.

 

زارع با اشاره به اینکه حجم فشارها بر کادر درمان بسیار بالا است، بر لزوم تقویت تجهیزات و امکانات موردنیاز دانشگاه علوم پزشکی و دارو تأکید و اضافه کرد: در بخش درمان با افزایش تخت‌های ICU و ویژه کرونایی، امکانات سی تی اسکن، اکسیژن ساز و ونتیلاتور نیز تقویت شده است.

 

کد خبر ۵۲۷۹۴۰۳

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads