کد خبر: 214408 - تاریخ: چهارشنبه، 11 آگوست 2021 - 08:58

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گیلان مطرح کرد؛

ورود ماهانه ۱۵ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان گیلان

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گیلان با اشاره به ورود ماهانه ۱۵ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان، گفت: این پرونده‌ها در ۲۳۰ شعبه فعال شورای حل اختلاف استان رسیدگی می‌شود.

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام سید احمد میرمحمدی شامگاه سه‌شنبه در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به تشکیل ستاد ملی صبر در قوه قضائیه، گفت: نهادها و سازمان‌هایی همچون کمیته امداد، ستاد دیه، شورای عالی سیاستگذاری ائمه جمعه، نیروی انتظامی، بسیج و نماینده آستان قدس رضوی عضو این ستاد هستند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گیلان با اشاره به اینکه هدف از تشکیل ستاد صبر در قوه قضائیه ایجاد هیئت‌های صلح و سازش در مساجد و مکان‌های عمومی و در سطوح مختلف است، افزود: تمام تلاش اعضای ستادهای صبر این است که اختلافات، منازعات و درگیری‌های مردم به جای رسیدگی در مراجع و محاکم قضائی در این مراکز حل و فصل شود.

وی با اشاره به ورود ماهانه ۱۵ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان گیلان، اضافه کرد: همکاران ما در ۲۳۰ شعبه فعال شورای حل اختلاف در گیلان برای حل مشکلات و پرونده‌های مردم فعالیت می‌کنند.

میرمحمدی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰ قاضی با شورای حل اختلاف استان گیلان همکاری می‌کنند، بیان کرد: سالانه بیشتر از ۱۸۰ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان گیلان وارد و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان گیلان تصریح کرد: تلاش‌های همکاران ما در شوراهای حل اختلاف استان، منجر به مصالحه ۳۰ درصد از پرونده‌های ورودی در سال گذشته شد.

وی با اشاره به مهم‌ترین موضوعات پرونده‌های شورای حل اختلاف استان گیلان، عنوان کرد: مطالبه طلب، بحث‌های تخلیه بین موجر و مستأجر و نظایر این موضوع بیشترین حجم پرونده‌های وارد شده به شوراهای حل اختلاف گیلان را تشکیل می‌دهد.

میرمحمدی با تاکید بر اینکه ارتقا سطح خدمات و تخصصی شدن و هوشمندسازی فرآیند بررسی پرونده‌ها در دستور کار این شورا است، افزود: با وجود تلاش‌ها جهت تسریع در زمان رسیدگی به پرونده‌ها، همچنان با سطح مطلوب و مدنظر فاصله داریم و امیدوارم این مهم در سال جاری بیش از گذشته محقق شود.

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads