کد خبر: 214170 - تاریخ: سه‌شنبه، 3 آگوست 2021 - 16:48

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد

بازنگری ۵۰ درصدی طرح هادی گیلان/ اجرای طرح منظومه های روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفتک تا پایان سال ۱۴۰۰ به عنوان آخرین سال برنامه ششم، تهیه طرح هادی را به صد درصد و شاخص بازنگری را به ۵۰ درصد خواهیم رساند.

محمد اکبرزاده، با بیان اینکه تامین مسکن در راس همه فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) قرار دارد، اظهار کرد: تامین مسکن برای محرومین اولویت بنیاد در ساخت مسکن است.

وی با اشاره به آغاز ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکن محرومین در استان گیلان طی سال گذشته، افزود: امسال نیز ساخت ۳۰۰۰ واحد دیگر را در دستور کار داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، با بیان اینکه ۵۰ درصد از واحدهای مسکن محرومین سال گذشته واگذار شده و مابقی تا دو ماه دیگر تکمیل می شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته هر واحد ۵۰۰ میلیون ریال و امسال هر واحد ۱۰۰۰ میلیون ریال تسهیلات دارد.

اکبرزاده، تسهیلات بلاعوض مسکن محرومین را ۳۰۰ میلیون ریال دانست و عنوان کرد: این واحدهای مسکونی در هر ۱۷ شهرستان ساخته می شود.

وی از بازنگری طرح های هادی روستایی گیلان از محل منابع ملی و استانی خبر داد و اضافه کرد: ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازنگری تخصیص یافته که با افزایش سه برابری اعتبارات مواجه شدیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، با بیان اینکه ۱۳۰۰ روستای ما نیازمند بازنگری طرح هادی است، گفت: امسال بازنگری را در ۲۵۰ روستا اجرا می کنیم. همچنین ۲۰ روستا نیازمند تهیه طرح هادی است که تا پایان سال ۱۴۰۰ به عنوان آخرین سال برنامه ششم، تهیه طرح هادی را به صد درصد و شاخص بازنگری را به ۵۰ درصد خواهیم رساند.

وی با اشاره به پیش بینی اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریالی به صورت نقدی و اوراق خزانه جهت تامین قیر رایگان، تصریح کرد: شاهد افزایش ۵۰ درصدی اعتبارات تامین قیر رایگان در سال ۱۴۰۰ هستیم و به زودی با مبادله موافقت نامه های ملی، در دولت جدید کار دنبال می شود.

اکبرزاده، همچنین از اجرای طرح منظومه های روستایی در گیلان خبر داد و اظهار کرد: روستاهای ما به صورت عرفی بر هم تاثیرگذار و از هم تاثیرپذیر هستند و لذا مقرر شده روستاهایی که از لحاظ اقتصادی و فرهنگی کنش و واکنش دارند، شناسایی شوند و در چارچوب یک نقشه راهبردی مناسب به توسعه همگون دست یابند که در این راستا اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده و منتظر ابلاغ هستیم.

وی با اشاره به شاخص بالای برخورداری گیلان در سازه های مقاوم و بهسازی مسکن روستایی، یادآور شد: گیلان رتبه سوم مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی را دارد و شاخص گیلان ۶۷ درصد و شاخص کشوری ۵۰ درصد است که فاصله ۱۷ درصدی گیلان را نشان می دهد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads