کد خبر: 214019 - تاریخ: چهارشنبه، 28 جولای 2021 - 16:06

افزایش ۱۰ هزار مگابایتی مصرف برق در گیلان/ادارات رشت صرفه‌جویی کنند

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به افزایش ۱۰ هزار مگابایتی مصرف برق در گیلان گفت: میزان برق تولیدی در گیلان ۵۴ هزار مگابایت بایت بوده و میزان مصرفی در این استان ۶۴ هزار مگابایت است که امر مهم‌ترین عامل در قطعی برق در برخی از ساعات روز شده است

به گزارش خوبان، علی فتح‌الهی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رشت در سالن اجتماعات بانک ملی گیلان با اینکه معنویت و روحیه دین باروری باید در جامعه تقویت شود، اظهار کرد: اصلاً نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مبنای دین بوده و امام راحل (ره) نمونه بارز نظام دینی بر پایه عدل حضرت علی (ع) را در کشور اجرایی کرد.

وی با گله‌مندی از برپایی نماز جماعت در برخی از ادارات رشت گفت: باید برپایی نماز جمعه در تمامی ادارات مورد تأکید مدیران ادارات قرار گیرد ولی بعضاً شاهدیم در برخی از ادارات در طول ماه یک ممتاز جماعت هم برگزار نمی‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به فرارسیدن گرمای زودرس در کشور و استان گیلان گفت: در چند هفته گذشته گرمای بی‌سابقه استان گیلان را فراگرفته و حتی در برخی روزها دمای هوا در رشت به ۴۱ درجه هم رسیده است که این امر منجر به افزایش بی‌سابقه مصرف برق در گیلان شده است.

فتح‌الهی با اشاره به افزایش ۱۰ هزار مگابایتی مصرف برق در گیلان افزود: میزان برق تولیدی در گیلان ۵۴ هزار مگابایت بایت بوده و میزان مصرفی در این استان ۶۴ هزار مگابایت است که امر مهم‌ترین عامل در قطعی برق در برخی از ساعات روز شده است.

وی با درخواست از مردم در خصوص کاهش مصرف برق در منازل خود بیان کرد: نسبت به مشابه سال گذشته ۱۵ درصد مصرف برق در رشت و گیلان با افزایش مواجه شده است لذا از تمامی مردم و مسؤولان درخواست دارم در پیک مصرف به مدت ۱۵ دقیقه وسیله آزمایشی خود را خاموش کنند.

فرماندار شهرستان رشت با هشدار به ادارات پرمصرف در این شهرستان تصریح کرد: با قطعی برق برخی از مشاغل با ضرر مواجه شده و بسیاری از وسایل برقی منازل دچار سوختگی شده و از بین رفته‌اند لذا ادارات باید ۵۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کنند در غیر این صورت با تذکر جدی مواجه می‌شوند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads