کد خبر: 213940 - تاریخ: یکشنبه، 25 جولای 2021 - 09:05

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس:

گیلان در آینده با بحران انسداد کانال‌های آب مواجه می‌شود | ضرورت آمایش در حوزه آب

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گیلان در آینده با بحران انسداد کانال‌های آب مواجه می‌شود، گفت: مسئولان محلی باید برای حل مشکل در آبرسانی به این موضوع توجه کنند.

به گزارش خوبان به نقل از مهر، سید علی آقازاده در نشست هم اندیشی به منظور بررسی مشکلات حوزه کشاورزی شهرستان رشت با بیان اینکه آستانه تحمل مردم به دلیل وجود برخی مشکلات به حق کاهش یافته است، بیان کرد: مدیران باید وقت و تدبیر بیشتری برای رفع مشکلات فعلی صرف کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اگر برای مشکل خوزستان یا بی‌برقی‌های اخیر زودتر تدبیر می‌شد به مرحله بحرانی نمی‌رسید، گفت: همانطور که مشاهده کردیم برخی از مشکلات ناشی از کمبود برق رفع شده و این نشان می‌دهد که تدبیر و برنامه‌ریزی جایگاه مهمی در تصمیمات اجرایی دارد.

 
وی با تاکید بر ضرورت آمایش در حوزه آب، اضافه کرد: در راهبردی‌ترین حوزه مانند سد سفیدرود تا چاهی که خود کشاورز برای تأمین آب احداث کرده باید محاسبه و آمایش صورت گیرد تا مشکل آب کشاورزان حل شود و هزینه‌های سوخت آن‌ها کاهش یابد.

آقا زاده ادامه داد: ۷۰ درصد مشکلات فعلی استان گیلان در صورت تدبیر با منابع استان قابل حل است.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: افزایش ضریب اجرت کارخانه‌داران اجحاف در حق کشاورزان است و بایستی با نظارت مستمر از قیمت‌گذاری‌های سلیقه‌ای جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه نیازهای مشروع کشاورزان از طریق بیمه‌های کشاورزی تأمین نشده و همین موضوع بی‌اعتمادی آن‌ها را در پی داشته است، عنوان کرد: با بهره گیری از تجارب سایر استان‌ها می‌توان این مشکل را نیز برطرف کرد.

آقازاده با بیان اینکه در آینده با بحران انسداد کانال‌های آبی در گیلان مواجه خواهیم بود، افزود: قدرت مانور دستگاه‌ها و تجهیزات در برخی از انهار و کانال‌های آبی استان وجود ندارد و مسئولان محلی باید برای حل مشکل در آبرسانی به این موضوع توجه کنند.

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads