کد خبر: 213919 - تاریخ: شنبه، 24 جولای 2021 - 09:28

رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان زیر ۵۰ درصد است

معاون درمان علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه تعداد بسترهای روزانه کرونا در استان صعودی است، گفت: رعایت پروتکل ها همچنان زیر ۵۰ درصد بوده که نگران کننده است.

به گزارش خوبان، انوش دهنادی مقدم با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۷۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۰۰ بیمار طی شبانه روز گذشته شناسایی و بستری شدند، گفت: ۱۱۰ بیمار کرونایی نیز در شرایط و وضعیت بد قرار داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

معاون درمان علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه شهرهای رشت، لاهیجان، صومعه سرا، آستارا، تالش و انزلی بیشترین بیماران کرونایی را دارند، افزود: افزایش حضور مسافران و تردد در سطح استان سبب شده تا هر روز شاهد افزایش آمارهای کرونایی در گیلان باشیم.

وی با تأکید بر اینکه ادامه این روند می‌تواند شرایط استان را از وضعیت کنونی نیز خطرناک‌تر کند، اضافه کرد: متأسفانه پروتکل‌های بهداشتی نیز رعایت نمی‌شوند نوعی عادی انگاری نسبت به کرونا هم از سوی مسافران و هم شهروندان گیلانی شاهد هستیم.

موردی از کرونا لامبدا در گیلان شناسایی نشده است

دهنادی مقدم با اشاره به اینکه در حال حاضر مهم‌ترین تهدید برای استان حضور مسافران است، تصریح کرد: این روند می‌تواند تعداد بیماران بستری در گیلان را به بیش از ۱۰۰۰ نفر برساند.

وی با بیان اینکه به اندازه ویروس در سطح جامعه چرخش بیشتری داشته باشد احتمال بروز و ظهور ویروس‌های جهش یافته جدید نیز وجود خواهد داشت، افزود: احتمال افزایش سرعت سرایت و میزان کشندگی ویروس‌های نیز با چرخش بیشتر در سطح جامعه افزایش می‌یابد.

معاون درمان علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از شناسایی نوع جهش یافته جدید کرونا با نام لامبدا در استان نداشته ایم، گفت: شهروندان باید با دقت و جدیت بیشتری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمتر از ۵۰ درصد رسیده که بسیار نگران کننده است، اظهار کرد: نباید با سهل انگاری خود به انتقال ویروس کرونا کمک کنیم.

دهنادی مقدم تأکید کرد: در با پیدایش علائم سرما خوردگی به پزشک و مراکز جامع سلامت مراجعه کنند و در صورت مشکوک بودن به ابتلاء به کرونا باید خود قرنطینگی را انجام دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر کودکان و سالمندان و بیماران زمینه‌ای، زنان باردار نیز از گروه‌های در معرض خطر محسوب می‌شوند که افزایش ابتلاء به کرونا در این گروه نیز در سطح استان مشاهده شده لذا باید با نهایت دقت و جدیت دستور العمل ها رعایت شود.

کد خبر 5264152
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads