کد خبر: 213912 - تاریخ: شنبه، 24 جولای 2021 - 08:47

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گیلان:

۹۰ درصد شالیزارهای استان گیلان به مرحله خوشه دهی رسیده اند

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به خوشه دهی ۹۰ درصد شالیزارهای استان و رسیدگی دو درصد مزارع، گفت: ۷۵ درصد شالیزارهای گیلان با کمباین مخصوص برنج برداشت می شود.

به گزارش خوبان، ابراهیم اکبرزاده  با اشاره به اینکه از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان گیلان تاکنون ۹۰ مزارع در مرحله خوشه دهی قرار دارند، گفت: از این مزارع حدود دو درصد در مرحله رسیدگی قرار دارد.

وی با بیان اینکه برداشت برنج به صورت موردی در همه شهرستان‌های استان گیلان آغاز شده است، افزود: بعد از گذراندن موج بارشی که هواشناسی استان گیلان برای روزهای ابتدای هفته جاری پیش بینی کرده است برداشت‌ها به گسترده و مستمر در استان انجام خواهد شد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی‌ها تا پایان مرداد ماه اکثر مزارع برنج استان برداشت می‌شود، گفت: امسال با توجه به شرایط و اقدامات صورت گرفته یک میلیون و۱۵۰ هزار تن شلتوک برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه از این میزان بیش از ۷۵۰ هزار تن برنج سفید استحصال خواهد شد، ادامه داد: همچنین امسال ۷۵ درصد مزارع برنج استان گیلان با کمباین‌های مخصوص برنج برداشت می‌شود.

اکبرزاده با تأکید بر اینکه افرادی که این دستگاه را دارند باید قبل از آغاز برداشت‌های برنج نسبت به تعمیر و بررسی و تنظیمات کمباین اقدام کنند، افزود: این کار به کاهش ضایعات و تلفات در محصول برنج کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به این در برداشت برنج با کمباین شاهد وجود رطوبت بیشتری نسبت به برداشت‌های دو مرحله در زمینه شلتوک هستیم، تأکید کرد: بر همین اساس همه کشاورزان باید با هماهنگی کارخانه شالیکوبی بعد از برداشت محصول با کمباین مخصوص برنج نسبت انتقال به کارخانه‌ها اقدام کرده و در مرحله خشک کردن هم صاحبان شالیکوبی ها همکاری لازم را با کشاورزان انجام دهند تا در کوتاه‌ترین زمان شلتوک وارد خشک کن و کار کاهش رطوبت انجام شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads