کد خبر: 213864 - تاریخ: سه‌شنبه، 20 جولای 2021 - 15:54

مدیر کل دامپزشکی گیلان مطرح کرد؛

استقرار ۴۷ گروه ثابت و سیار برای نظارت بر ذبح گوسفند در عید قربان

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: ۴۷ گروه ثابت و سیار برای نظارت بر ذبح گوسفند در عید سعید قربان در سراسر استان گیلان حضور دارند.

به گزارش خوبان، سهراب عاقبتی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن عید سعید قربان و سنت قربانی کردن با اشاره به استقرار ۴۷ گروه ثابت و سیار برای نظارت برای ذبح گوسفند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۲ گروه ثابت و ۲۵ گروه سیار هستند.

وی با بیان اینکه در این گروه‌ها دامپزشک، بازرس گوشت و ناظر شرعی، نظارت‌های لازم را در ذبح گوسفند در روز عید سعید قربان را انجام خواهند داد، گفت: کشتارگاه صنعتی در جاده سراوان در رشت، یک کشتارگاه در لنگرود و یک کشتارگاه در تالش از کشتارگاه‌های مجاز برای دام‌های نذری هستند.

مدیر کل دامپزشکی گیلان در ادامه از شهروندان خواست دام خود را در کشتارگاه ذبح کنند، افزود: برای حفظ سلامتی، ایمنی و پیشگیری از بیماری‌های شایع بین انسان و حیوان، شهروندان دام‌های نذری عید قربان را در کشتارگاه‌های مجاز ذبح کنند.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ عامل بیماری زا عفونی قابل انتقال به انسان وجود دارد که منشأ نیمی از آن‌ها می‌تواند حیوان باشد، تصریح کرد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، سل، بروسلوز، شاربن و هاری از جمله بیمارهای عفونی قابل انتقال از حیوان به انسان است که احتمال انتقال آن‌ها در کشتارهای غیر مجاز وجود دارد.

عاقبتی با هشدار نسبت به مصرف گوشت‌های ذبح شده در این کشتارگاه‌ها، ادامه داد: گوشت باید در یخچال بین دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد به مدت ۲۴ ساعت نگهداری و بعد مصرف شود.

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا امسال از مراکز خیریه مانند پرورشگاه مژده‌ی و آسایشگاه سالمندان خواسته شده تا استحصال گوشت نذورات صورت نگیرد و کشتار نیز در کشتارگاه‌ها انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید از مکان‌های خارج از نظارت دامپزشکی و شرعی گوشت خریداری کنند، افزود: امسال به منظور رفاه شهروندان در کنار کشتارگاه مرکز خرید دام پیش بینی شده تا مردم بتوانند پس از خرید دام در کشتارگاه آن را ذبح کنند که البته این اقدام در کشتارگاه با رعایت اصول بهداشتی انجام خواهد شد.

کد خبر ۵۲۶۲۳۱۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads