کد خبر: 213796 - تاریخ: شنبه، 17 جولای 2021 - 09:20

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان:

کاهش رعایت پروتکل‌ها در گیلان؛ تعداد بستری‌شدگان به ۵۴۰ نفر رسید

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان را کمتر از ۵۰ درصد ارزیابی کرد و گفت: تعداد بستری‌شدگان کرونایی به ۵۴۰ نفر رسید.

به گزارش خوبان، انوش دهنادی‌مقدم شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان گیلان اظهار داشت: در حال حاضر ۵۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه ۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بدحال هستند تصریح کرد: بیشترین افزایش آمار مبتلایان را در شهرهای رشت، رودسر، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، انزلی و آستارا داریم.

دهنادی‌مقدم با اشاره به مهم‌ترین عامل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در گیلان گفت: مسافرت‌ زیاد به گیلان و عدم رعایت همگانی پروتکل‌های بهداشتی از مهم‌ترین علت افزایش آمار بیماران از مجموع ۲۰۰ نفر به بیش از ۵۰۰ بیمار در دو هفته اخیر است.

 وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان گیلان کاهش یافته و در حال حاضر کمتر از ۵۰ درصد است خاطرنشان کرد: در نوع جهش یافته ویروس کرونا یعنی دلتا هر فرد مبتلا در شرایط بدون ماسک به‌راحتی ۴ یا ۵ نفر دیگر را آلوده می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: قبلاً اگر فردی به ویروس اولیه کرونا مبتلا می‌شد؛ فرد مبتلا ۲ تا ۲٫۵ نفر را آلوده می‌کرد از طرفی ما هم‌اکنون شاهد افزایش موارد ابتلا در کودکان هستیم و لازم است که از کودکان و سالمندان بسیار مراقبت شود.

دهنادی‌مقدم با بیان اینکه علائم ابتلا به ویروس کرونا بیشتر شبیه سرماخوردگی مانند گلودرد، سردرد، آبریزش بینی و تب است ابراز داشت: بهترین و موثرترین راه مبارزه با این بیماری همچنان “پیشگیری” است لذا از همه مردم تقاضا داریم که پروتکل‌های بهداشت را با جدیت و قاطعیت رعایت کند.

وی با اشاره به ضرورت عدم مسافرت و مسافرپذیری به ویژه در مناطق مرزی مانند آستارا گفت: رعایت فاصله‌گذاری حداقل تا دو متر، استفاده از ماسک در همه مکان‌ها، خودداری از شرکت در مکان‌های تجمع به ویژه مهمانی‌های خانوادگی، رستوران‌ها و همچنین ضدعفونی کردن مداوم باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/۶۱۲

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads