کد خبر: 213752 - تاریخ: پنج‌شنبه، 15 جولای 2021 - 11:26

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در گیلان خبر داد؛

اختصاص اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی برای کسب و کارهای دانش بنیان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در گیلان از راه اندازی یک قرارگاه جدید نوآوری در استان خبر داد و گفت: برای حوزه کسب و کارهای دانش بنیان اعتبار ۱۱میلیارد تومانی اختصاص می یابد.

به گزارش خوبان، محمد کرمی شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه قرار است ۱۰ هزار طرح توسط ستاد اجرایی فرمان امام در گیلان عملیاتی شود، اظهار کرد: ساخت ۴۱ مدرسه، ۵۱ مسکن برای اقشار کم‌درآمد دارای دو معلول و تکمیل ساختمانی برای درمان کودکان ناشنوا و آبرسانی به ۱۲ روستای استان از جمله برنامه‌های در دست اقدام ستاد است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در گیلان ادامه داد: کمک به درمان زوج‌های نابارور روستایی، اعطای وام‌های خوداشتغالی، اعزام گروه‌های جهادی به روستاها، توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی و اهدای جهیزیه از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در استان گیلان است.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی برای هزار و ۵۰۰ نفر از مردم استان با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی دنبال می‌شود، بیان کرد: سرمایه‌گذاری برای مشاغل خرد روستایی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش بنیان توسط ستاد اجرایی فرمان امام در گیلان نیز در دستور کار قرار دارد.

کرمی با اشاره به اینکه شرکت سبحان دارو در حوزه تولید داروهای اعصاب و روان جایگاه خاصی دارد، اضافه کرد: ثبت دارو در کشور اوکراین را در دست اقدام داریم که در صورت نتیجه دادن، اقدامی مهم در زمینه صادرات محصولات این شرکت دارویی به کشورهای دیگر محسوب می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در گیلان با بیان اینکه در سال گذشته هزار و ۸۰۰ وام اشتغالزایی برای روستاییان با محوریت اجتماعی پرداخت شد، افزود: قرار است امسال نیز ۱۲ هزار طرح در ۶۳ روستای گیلان اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۱۱ بیمار خاص در سال گذشته تحت پوشش ستاد اجرایی فرمان امام در گیلان بودند بیان کرد: تعدادی از بیماران نیز داروهای خود را به طور رایگان از ستاد دریافت می‌کنند.

کرمی با بیان اینکه قرار است در حوزه کسب و کارهای دانش بنیان اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی از سوی این ستاد اختصاص یابد، گفت: یک قرارگاه جدید نوآوری را راه اندازی کرده و از ظرفیت نخبگان استان بهره می‌گیریم.

کد خبر 5258385
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads