کد خبر: 213749 - تاریخ: پنج‌شنبه، 15 جولای 2021 - 11:20

امضاء تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان صنایع هوایی با استانداری و دانشگاه گیلان

ارسلان زارع استاندار در این مراسم اقدامات سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع را در راستای اعتلا و توسعه کشور، مایه مباهات دانست.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع استاندار در این مراسم اقدامات سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع را در راستای اعتلا و توسعه کشور، مایه مباهات دانست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان گیلان در عرصه‌های منابع انسانی، علم و فنآوری و موقعیت‌های جغرافیایی و اقتصادی؛ منطقه آزاد انزلی و دانشگاه گیلان، این تفاهم نامه را فرصت مناسبی برای اساتید و فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف مکانیک، برق، الکترونیک و سایر رشته‌های تخصصی خواند که می‌توان از ظرفیت‌های آن‌ها متناسب با ماموریت‌های سازمان صنایع هوایی استفاده کرد و گیلان نیز به عنوان یکی از قطب‌های صنعت هوایی کشور مطرح شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با عزم همگانی و اراده‌ای که در مسئولان استان وجود دارد و با برگزاری مستمر و ماهانه کارگروه‌های تعیین شده، شاهد اجرایی شدن هر چه سریعتر مفاد این تفاهم نامه باشیم.

امیر خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع نیز هدف از امضای این تفاهم نامه را همکاری در زمینه اکتساب فناوری مورد نیاز کشور، توسعه فضای کسب و کارهای هوایی؛ اعلام اولویت‌های پژوهشی و فناورانه سازمان به دانشگاه و همکاری در اجرای طرح‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه سازمان صنایع هوایی در قالب تیم‌های استارتاپ و شرکت‌های دانش بنیان ممتاز منتخب ذکر کرد.
وی افزود: سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، خود را ملزم به استفاده از سرریز توانمندی‌های بخش دفاعی در حوزه‌های غیرنظامی می‌داند که بهره گیری از ظرفیت‌های این سازمان در فراهم‌سازی زیرساخت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگ‌سازی در حوزه صنعت هوایی به ویژه در بخش هواپیماهای سبک، بخشی از این رویکرد می‌باشد.

در این مراسم مهندس اکبری مقدم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان هم حضور داشتند.

در پایان نیز استاندار گیلان از شرکت‌های تابعه سازمان صنایع هوایی، دستاوردها و توانمندی‌های سازمان صنایع هوایی در حوزه طراحی، ساخت، تولید و بازآماد (اورهال) انواع هواپیما، بالگرد و پهپاد بازدید کرد.

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads