کد خبر: 213700 - تاریخ: چهارشنبه، 14 جولای 2021 - 08:56

استاندار:

مسیر توسعه تولید محصولات در مجتمع دخانیات گیلان تسهیل شود

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به ظرفیت اراضی استان در افزایش سطح کشت توتون باکیفیت تأکید کرد که مسیر توسعه تولید محصولات در مجتمع دخانیات گیلان، تسهیل شود.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع شامگاه سه‌شنبه در دیدار مدیرعامل شرکت دخانیات کشور به پیشینه و ظرفیت مجتمع دخانیات گیلان در تولید محصول با کیفیت اشاره و اظهار کرد: وجود تجهیزات، نیروی انسانی، کشاورزان و بالغ بر ۱۱ هزار بهره‌بردار و توتون کار در سابقه این مجتمع و استان، ظرفیتی مستعد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از تولید انواع محصولات شرکت دخانیات از مجتمع گیلان است، گفت: این پتانسیل باید مورد توجه مدیران ارشد شرکت دخانیات باشد و خوشبختانه طی دو سال اخیر شاهد افزایش تولید محصولات هستیم که نشان‌دهنده اقدامات مؤثر است.

 

وی  بر ضرورت تسهیل مسیر توسعه تولید محصولات در مجتمع دخانیات گیلان تأکید و تصریح کرد: باتوجه به استعداد اراضی گیلان در افزایش سطح کشت توتون باکیفیت، بایستی از مشوق‌هایی همچون نهاده‌ها، کود، یارانه، تسهیلات و تضامین بانکی و خرید تضمینی محصول با قیمت مناسب استفاده شود.

زارع بر لزوم احیاء بیمارستان توتونکاران رشت به عنوان جزئی از تاریخ این شهر و مجموعه دخانیات تأکید کرد و افزود: بهینه‌سازی سالن‌های متروکه شرکت دخانیات در گیلان علاوه بر افزایش میزان سرمایه، به سیما و منظر شهری کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت دخانیات کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه حدود ۵۵ درصد محصولات پرفروش و باکیفیت به ویژه در بخش استراتژیک شرکت دخانیات در مجتمع گیلان به عنوان بزرگترین مجموعه کشور تولید می‌شود، گفت: نگاه دولت و مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت  طی سال‌های اخیر ، در مسیر حمایت از توسعه شرکت دخانیات است.
سیاوش افضلی به وجود زمینه افزایش سطح زیرکشت توتون در گیلان اشاره و اضافه کرد: هر یک کیلو توتون تولیدی از اراضی گیلان، حجم بالایی از میزان واردات کشور در این حوزه را می‌کاهد.
وی شرایط مجتمع دخانیات گیلان را روبه رشد دانست و از آمادگی این مجموعه برای تعامل با مدیریت ارشد استان در مدیریت مصرف برق خبر داد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads