کد خبر: 213690 - تاریخ: سه‌شنبه، 13 جولای 2021 - 09:32

جانشین فرمانده انتظامی گیلان

پلمب ۷۷ واحد صنفی متخلف از شروع موج پنجم کرونا در گیلان

جانشین فرمانده انتظامی گیلان گفت: ۷۷ واحد صنفی متخلف در سطح استان به علت عدم رعایت قوانین و مقرارت و شیوه‌نامه‌های بهداشتی از شروع موج پنجم کرونا و وضعیت قرمز و نارنجی برخی شهرستان‌های گیلان، پلمب شدند.

به گزارش خوبان، سرهنگ حسین حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران با تشریح اقدامات اداره نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی گیلان در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی، اظهار کرد: حساسیت‌های لازم در خصوص اجرای ضوابط و قوانین صنفی به اصناف ابلاغ شده است.

وی افزود: براساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا و در اجرای مرحله پنجم طرح فاصله‌گذاری، همه کسب و کارهای متوسط و کم‌ خطر می‌توانند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی لازم به فعالیت خود ادامه دهند و فقط مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ (مشاغل پرخطر) باید تعطیل کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه نظارت‌ها در بخش‌ها و روستاهای استان نیز علاوه‌بر مراکز شهرستان‌ها انجام می‌شود، گفت: روزانه پلیس در قالب اکیپ‌های مشترک، فعالیت صنوف مختلف را مورد رصد قرار داده و با واحدهای صنفی متخلف برخورد می‌کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: از شروع موج پنجم کرونا و وضعیت قرمز و نارنجی برخی شهرستان‌های گیلان، اداره نظارت بر اماکن عمومی با اجرای، ۲۰۸ مورد گشت مشترک با بهداشت، اتاق اصناف و صمت، از ۳۲۷۸ واحد صنفی به دلیل اجرای محدودیت‌های جدید در سطح استان بازدید کردند.

سرهنگ حسن‌پور گفت: در این بازدیدها ضمن اخذ تعهد از ۶۸۴ واحد صنفی، ۱۸۴۸ واحد تذکر لسانی، برای ۵۸۰ واحد اخطاریه پلمب صادر و ۷۷ واحد صنفی متخلف نیز به علت عدم رعایت قوانین و مقرارت و شیوه‌نامه‌های بهداشتی پس از ابلاغ‌های مکرر پلمب شدند. به منظور قطع زنجیره ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم، پلیس با قاطعیت با متخلفان برخورد می‌کند.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads