کد خبر: 213658 - تاریخ: دوشنبه، 12 جولای 2021 - 09:44

۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در گیلان پرداخت شد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت: تاکنون ۶ هزار و ۷۳۴ فقره تسهیلات اشتغال روستایی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در استان پرداخت شده است.

به گزارش خوبان، یاور پیر اعلایی  در نشست استاندار با دهیاران به اقدامات انجام شده  در روستاهای استان اظهار داشت: علاوه بر خدماتی که در بخش های مختلف و توسعه روستاها در زیر ساخت ها انجام شده ، همچنین  از سال گذشته  ۱۱ دستگاه ماشین‌آلات سنگین از محل اعتبارات سازمان شهرداری‌ها در اختیار دهیاری ها قرار گرفته است .

وی  با اشاره به اینکه از سال ۹۶ اعتبارات برای دهیاری ها به طور مستقیم برای آنها واریز می شود ، یادآور شد: در سال ۹۸،  ۴۹ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده شهرداری ها  برای دهیاری های استان اختصاص یافت که این مبلغ برای سال ۹۹ به ۶۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین از ارزش افزوده اداره کل مالیاتی استان سال ۹۸ ، ۷۸ میلیارد تومان برای دهیاری ها واریز شد که این اعتبار در سال ۹۹ به ۱۰۰  میلیارد تومان رسید.

وی تصریح کرد: علاوه بر این ؛ از طریق ماده ۵۸ نیز اعتباری به دهیاری های استان اختصاص یافت که در سال ۹۸ ، ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود و سال ۹۹ به ۹ میلیارد تومان افزایش یافت .

پیر اعلایی همچنین از رتبه بندی دهیاری های های استان خبر داد و افزود : با  پیگیری های صورت گرفته یک هزار و ۵۸۵ دهیاری استان درجه بندی شد و ۹۲۰ دهیاری دارای رتبه بندی شدند و ۶۶۵ دهیاری نیز ارتقا یافت.

 وی به بیمه روستاییان استان نیز اشاره و بیان کرد: امسال بیمه حوادث به صورت متمرکز و فقط با پرداخت ۵۳ هزار تومان برای روستاییان انجام شد که بدنبال آن نزدیک به ۸۰ هزار خانوار روستایی استان بیمه حوادث شدند.

محمد اکبرزاده مدیرکل بنیاد مسکن گیلان نیز از دو برابر شدن تسهیلات بهسازی مسکن روستایی خبر داد و گفت: برای ۱۰ هزار مسکن روستایی یک هزار میلیاردتومان تسهیلات پیش بینی شده که این رقم در چهار دهه گذشته بی سابقه است.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارای  ۲ هزار و ۱۸۶ روستا و ۵۵ شهر است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads