کد خبر: 213627 - تاریخ: یکشنبه، 11 جولای 2021 - 13:40

راه‌آهن رشت-کاسپین منجر به افزایش سهم ترانزیت کالا به خلیج فارس می‌شود

به گفته دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور اتصال راه‌آهن سراسری به این بندر مهم موجب افزایش سهم کشورمان در حوزه ترانزیت بارهای فراوانی که از کشورهای شمالی ایران به سمت خلیج‌فارس می‌شود خواهد شد.

 به گزارش خوبان،  دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از طرح ملی اتصال راه‌آهن به مجتمع بندری کاسپین بازدید به عمل آورد.

 حمیدرضا مؤمنی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با  بیان اینکه اتصال راه‌آهن رشت به بندر کاسپین منجر به رشد اقتصادی منطقه می‌شود، اظهار کرد: این پروژه یکی از مهم‌ترین  طرح‌های ملی کشور بوده و تاکنون اقدامات مهمی در خصوص تکمیل آن انجام‌شده است، زیرا در صورت اتصال راه‌آهن رشت به کاسپین بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی کشور برطرف می‌شود.

وی با اشاره به ریل‌گذاری بخشی از راه‌آهن رشت-بندرکاسپین گفت: : در حال حاضر این پروژه در دو قطعه ۶ و هفت در حال تکمیل است و پروژه قطعه ۶ به مرحله نهایی رسیده که حتی بخشی از آن ریل‌گذاری شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با تأکید بر نقش تکمیل راه‌آهن رشت-کاسپین در اتصال دریای خزر به خلیج‌فارس بیان کرد: با تکمیل این مسیر و پروژه در واقع خلیج‌فارس را به دریای خزر در بندر کاسپین متصل شده و تبادل کالا به بهترین نحو انجام می‌شود.

به گفته مؤمنی اتصال راه‌آهن سراسری به این بندر مهم موجب افزایش سهم کشورمان در حوزه ترانزیت بارهای فراوانی که از کشورهای شمالی ایران به سمت خلیج‌فارس می‌شود خواهد شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads