کد خبر: 213601 - تاریخ: شنبه، 10 جولای 2021 - 09:58

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه:

راه‌اندازی خط ریلی رشت به بندر کاسپین صادرات کالای ایرانی را افزایش می‌دهد

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: با اتمام مسیر ریلی رشت به انزلی حجم عظیمی از کالاهای ایرانی به روسیه و سایر نقاط دنیا صادر می‌شود.

به گزارش خوبان، هادی تیزهوش تابان، در مورد امضای تفاهم‌نامه همکاری تجاری بین استان گیلان و استان‌ ولگوگراد روسیه اظهار داشت: با امضای این تفاهم‌نامه بخشی از مبادلات اقتصادی بین ایران و روسیه از طریق این دو استان انجام می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌های نیازمندی و واردات ولگوگراد خشکبار ایران است و معمولاً عمده‌ترین مبادلات در حوزه کارخانجات تولیدکننده شیرینی، شکلات و خشکبار انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت سرمایه‌گذاران ایرانی در مناطق ویژه اقتصادی روسیه افزود: برخی از سرمایه‌گذاران ایرانی برای رقابت با کشورهای دیگری که در عرصه واردات با روسیه فعالیت دارند قیمت تمام شده کالاها را پایین‌تر می‌آورند تا بازار دائمی را در سایر کشورها داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان گفت: همچنین برخی از سرمایه‌گذاران نیز کالایی تولید می‌کنند که برای صادرات به کشورهای خارجی با قیمت ارزان‌تری تمام شود و از این طریق از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به لزوم تقویت حمل‌ونقل دریایی برای گسترش مبادلات تجاری افزود: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کشتی‌های زیادی در دریای کاسپین دارد اما بهترین مسیر ما در دریا برای مبادلات تجاری، کریدور شمال-جنوب است چرا که این کریدور ترکیبی است.

تیزهوش تابان عنوان داشت: با اتصال خط راه‌آهن رشت به بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی حجم عظیمی از کالاهای ایرانی از طریق دریای کاسپین توسط کشتی‌های رو رو به روسیه و سایر نقاط دنیا صادر خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه تصریح کرد: شرکت‌های ایرانی مختلفی در سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه فعالیت می‌کنند و در جهت حمایت از واحدهای دارای کالاهای فسادپذیر بخشی از امکانات فراهم شده است.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان خاطرنشان کرد: همچنین در این حوزه بخش خصوصی نیز در حال فعالیت است تا بتوانیم با حمل ترکیبی، کالاهای فسادپذیر را به سایر نقاط دنیا صادر کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد به منظور توسعه روابط تجاری ایران و روسیه افزود: عمده‌ترین محور مذاکرات بحث‌های زیرساختی، تعرفه‌ها و حمل و نقل است که در این حوزه‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم لذا این موارد می‌تواند در اجلاس بین طرف روس و ایران بررسی و حل شود.

انتهای پیام/۶۱۴/ ع

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads