کد خبر: 213598 - تاریخ: شنبه، 10 جولای 2021 - 09:45

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان:

عدم رعایت محدودیت مشاغل در شهرهای قرمز/ مسئولان نظارت کنند

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش تعداد شهرهای قرمز استان به پنج شهر، گفت: متاسفانه محدودیت فعالیت مشاغل در این شهرها درست رعایت نمی شود.

به گزارش خوبان، آبتین حیدرزاده با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی استان گیلان، اظهار کرد: متأسفانه شاهد افزایش تعداد شهرهای قرمز استان به پنج شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارشات وزارت بهداشت شهرهای انزلی، رودسر و رودبار نیز از وضعیت نارنجی خارج و قرمز شدند، افزود: پیش تر شهرستان‌های آستارا و رشت در وضعیت قرمز قرار داشتند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان‌های آستانه اشرفیه، سیاهکل، فومن، صومعه سرا و لاهیجان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد این شهرستان نیز طی روزهای آینده احتمال تغییر وضعیت و رنگ را دارند.

وی با ابزار تأسف از عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و محدودیت فعالیت مشاغل در شهرهای قرمز، اضافه کرد: با بازرسی‌های انجام شده شاهد فعالیت مشاغل ۲، ۳ و ۴ در شهرهای قرمز هستیم که این نگران کننده است.

حیدرزاده با تأکید بر نظارت دقیق مسئولان سازمان صمت و سایر دستگاه‌های متولی بر اجرای درست محدودیت‌ها، گفت: شهروندان نیز در صورت مشاهد هر گونه مشکلی می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته تا دانشگاه علوم پزشکی به وظایف خود در این زمینه عمل کند.

وی همچنین با اشاره به شیوع سویه جدید دلتا در کشور به ویژه در استان‌های جنوبی و غربی و مرکز، تأکید کرد: شهروندان به محض مشاهده هرگونه علائم شدید سرما خوردگی به ۴۰ مرکز کووید در استان گیلان مراجعه کنند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در صورت عدم دسترسی به این مراکز شهروندان می‌توانند به مرکز جامع سلامت منطقه خود مراجعه و از نظر ابتلاء یا عدم ابتلاء به کرونا مطمئن شوند، اضافه کرد: از مراجعه به بیمارستان‌ها و اورژانس مراکز درمانی جدا خودداری کنید.

وی با اشاره به اینکه طی شبانه روز گذشته ۷۰ بیمار جدید کرونا مثبت در مراکز بیمارستان گیلان بستری شدند، گفت: در مجموع ۳۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که متأسفانه حال ۶۰ نفر از این بیماران بد و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

کد خبر 5254091
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads