کد خبر: 213577 - تاریخ: پنج‌شنبه، 8 جولای 2021 - 17:36

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان؛

تقسیم‌بندی‌ میزان برق توسط وزارتخانه تعیین می‌شود|وجود ۱۳۰ مرکز مهم و حساس در استان

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به وجود ۱۳۰ مرکز و منطقه حساس در استان و عدم اعمال خاموشی ها در این مناطق گفت: تبعیضی در خاموشی ها نداشتیم.

به گزارش خوبان، محمد اسماعیل هنرمند شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه یکی بحث‌های امروز کشور مربوط خاموشی و قطعی‌ها است، افزود: تلاش می‌کنم تا به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه صنعت برق کشور امسال با چالش جدی مواجه است، گفت: متأسفانه شاهد فاصله زیاد بین تولید و مصرف برق هستیم امروز تولید برق در کشور بیش از ۴۵ هزار مگاوات و میزان مصرف بیش از ۶۷ هزار مگاوات است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه افزایش دما، استخراج غیر مجاز رمز ارزها و عدم تعمیر نیروگاه از مهمترین دلایل خاموشی‌ها است، افزود: تلاش می‌شود تا میزان و تعداد خاموشی به ویژه در بخش خانگی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین بار خاموشی‌ها را صنایع بزرگ در کشور متحمل شده اند، اضافه کرد: عدم رعایت جدول خاموشی‌ها نیز به این دلیل است که این جداول بر اساس تعریف بحران طراحی و پیش بینی شده و ممکن از در زمان بروز بحران تغییراتی در آن ایجاد شود.

هنرمند ادامه داد: باید به دو نکته توجه شود که اگر بحرانی که پیش بینی شده درست نباشد جدول رعایت نمی‌شود و فرصتی برای اطلاعی‌رسانی نیز وجود ندارد.

وی اضافه کرد: زمانی نیز پیش بینی بحران به درستی انجام شده اما بعد از خاموشی و زمان اتصال، تجهیزات دچار مشکل شده که باید برطرف شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه بیان این مطالب توجیهی برای وجود مشکل و نارضایتی مشترکان نیست، ادامه داد: آنچه که وجود دارد همه باید تلاش کنند تا این مشکلات برطرف شود.

وی همچنین به شایعات منتشر شده در جامعه مبنی بر اینکه چرا گیلانی که تولید کننده برق است باید بیش از سایر استان‌ها دچار خاموشی شود، گفت: تقسیم‌بندی‌ها وزارتخانه تعیین و اعمال می‌شود.

هنرمند با اشاره به اینکه امسال از سایر استان‌ها نیز شاهد ورود برق به استان گیلان بوده ایم، تصریح کرد: شایعه بعدی درباره کم بودن خاموشی‌ها در برخی مناطق شهر است که این موضوع نیز وابسته به وجود مرکز حساس همانند بیمارستان‌ها و یا مراکز امنیتی در آن منطقه است.

وی ادامه داد: خاموشی‌ها در شهرستان نیز بر اساس ساز و کارها شهرستانی برنامه ریزی شده اما استثنائاتی نیز در این زمینه وجود دارد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به وجود ۱۳۰ مرکز مهم و حساس در استان، ادامه داد: تنها برای شرایط بحرانی نمی‌توانیم برق جداگانه در این مناطق تعریف کنیم امروز در شرایط بحرانی قرار داریم باید رعایت شود تا مشکلی پیش نیاید.

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads