کد خبر: 213500 - تاریخ: سه‌شنبه، 6 جولای 2021 - 17:55

منطقه آزاد انزلی ۷۹ هزار میلیارد ریال پروژه در دست اجرا دارد

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار کرد : هم اکنون منطقه آزاد انزلی حدود ۸۲ پروژه سرمایه گذاری و زیربنایی با اعتبار بالغ بر ۷۹ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال و ۴۵ میلیون یورو در دست اجرا دارد.

به گزارش خوبان، علی اوسط اکبری مقدم روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح ۱۴ طرح تولیدی ، خدماتی و زیرساخت بندری که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور انجام شد، گفت: تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها می تواند به طور محسوسی توان تجاری و اقتصادی منطقه آزاد انزلی را توسعه دهد که این مهم برای رفع نیازهای داخلی کشور نیز موثر خواهد بود.

وی افزود منطقه آزاد انزلی با دارا بودن ۲ بندر بزرگ انزلی و کاسپین و زیرساخت های صنعتی و تجاری در مبادلات تجاری کشورهای اوراسیا و کشورهای حاشیه دریای خزر نقش محوری داشته که در سال‌های اخیر با تکمیل زیرساخت‌های زنجیره لجستیک توانسته در تامین کالاهای اساسی کشور موثر واقع شود.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه به راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون اشاره کرد و گفت: بر اساس تدابیر ابلاغی دبیر شورای عالی مناطق آزاد این سازمان به عنوان معین و پشتیبان منطقه آزاد اینچه برون معرفی شد که با توجه پیگیری انجام شده امید است راه اندازی رسمی این منطقه آزاد به عنوان اولین منطقه نسل جدید به زودی صورت گیرد.

امروز در یک ارتباط ویدئو کنفرانسی و به دستور رئیس جمهور ۱۴ طرح تولیدی ، خدماتی و زیرساخت بندری همزمان با ۶۶ طرح دیگر سراسر کشور در منطقه آزاد انزلی با سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد ریال افتتاح شد.

این طرح ها با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و با سرمایه ریالی بالغ بر سه هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال و سرمایه خارجی هشت میلیون یورو جمعاً به ارزش ۶ هزار و ۱۶۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۴۴۶ نفر در بخش‌های صنعتی بندری به بهره برداری می رسد.

۹ واحد صنعتی شامل تولید لامپ با سرمایه گذاری خارجی ، تولید روغن خوراکی ، تولید لوازم خانگی ، تولید محصولات بهداشتی، تولید پوشاک و کالای خواب ، مونتاژ رایانه و تبلت ، تولید مخزن پلی اتیلن و پنج طرح غیر صنعتی شامل مجتمع تجاری مسکونی ۷۲ واحدی ، مجتمع اداری و رستوران گردان ، مجتمع نمایشگاهی و تعمیرگاهی، مخزن پنج هزار تنی روغن و ساختمان امور دریایی مجتمع بندری کاسپین به بهره برداری می رسد.

سازمان منطقه آزاد انزلی دارای ۱۴۹ واحد تولیدی با میزان اشتغالزایی مستقیم برای حدود چهار هزار نفر در ۲ شهرک صنعتی و خارج از آن است و هم اکنون مراحل احداث سومین شهرک صنعتی منطقه در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین با دارا بودن مساحت ۵۰ هکتاری علاوه بر افزایش دو برابری وسعت صنعتی منطقه ضریب اشتغالزایی و واحدهای تولیدی را به چند برابر افزیش می دهد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads