کد خبر: 213355 - تاریخ: چهارشنبه، 30 ژوئن 2021 - 10:27

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان:

چاه های مناطق کم آب برای حل مشکل کشاورزان تجهیز می شود

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان با تأکید بر اینکه رها سازی آب بر اساس تقویم زراعی و نوبت بندی انجام می شود، گفت: مناطقی که با مشکل مواجه هستند با کمک جهاد کشاورزی چاه ها تجهیز می شود.

به گزارش خوبان، وحید خرمی شامگاه سه شنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به مشکلات تأمین منابع آب کشاورزی در برخی شهرستان‌های گیلان، اظهار کرد: بر اساس گزارش سازمان هواشناسی میزان بارش در سطح کشور بیش از ۵۰ درصد و در استان گیلان بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه آب ورودی به سد سفید رود نیز با توجه به این میزان از بارش‌ها کاهش داشته است، افزود: با این شرایط برنامه ریزی دقیقی برای تأمین آب زراعی محدوده‌ای که از سد سفیدرود تغذیه می‌شوند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه در مجموع ۱۷۱ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان تحت پوشش سد سفیدرود هستند، گفت: برنامه ریزی ها و رهاسازی آب در این مناطق بر اساس تقویم زراعی انجام شده و ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برخی از شالیزارهایی که در حال حاضر با کمبود آب و خشکی زمین مواجه هستند آماده سازی و کشت مزارع خود را بر اساس این تقویم انجام نداده‌اند، اضافه کرد: بر این دسته از کشاورزان نیز تا جایی که امکانات اجازه داده و شرایط منابع آبی مهیا باشد تأمین آب انجام خواهد شد.

خرمی با اشاره به نظارت و بررسی‌های میدانی کارشناسان و ادارات آبیاری و جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، گفت: تلاش می‌شود تا با تجهیز چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ، برداشت‌های محلی و هر روشی که بتواند آب مزارع این دسته از کشاورزان را تأمین و کاهش مشکلات آنها در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه اراضی کشاورزی استان به صورت نوبتی آبیاری می‌شود از کشاورزان مناطق بالادست خواست تا همکاری و همیاری لازم برای استفاده بهینه همه کشاورزان از منابع آبی موجود را داشته باشند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان با تأکید بر اینکه رعایت حال کشاورزان پایین دست باید انجام شود و کشاورزان از برنامه تقویم زراعی که بر اساس آن رها سازی آب انجام می‌شود نیز آگاهی لازم را داشته باشند.

کد خبر 5247392

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads