کد خبر: 213342 - تاریخ: چهارشنبه، 30 ژوئن 2021 - 09:09

پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان به واحدهای صنعتی گیلان در قالب طرح تام

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: طی سه ماه نخست امسال در قالب طرح تام به بیش از ۲۸ واحد صنعتی استان ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق پوش در جلسه هم اندیشی شورای هم خانواده صنعت معدن تجارت استان افزود: وزارت صنعت ، معدن و تجارت طی قرارداد با دو بانک تجارت و بانک صنعت و معدن با هدف فعال‌سازی ظرفیت‌های خالی واحد های صنعتی و احیای واحدهای راکد، طرح های نیمه تمام و افزایش طرح های فناورانه و حتی تامین مالی صنوف تولیدی در قالب طرح تام  اقدام به پرداخت تسهیلاتی کرده  که در فاز اول سهم استان از این طرح ۷۵۰ میلیارد تومان است.

وی سامانه بهین یاب  را بستری مناسب  دانست که برای ثبت نام و استفاده از مزایای تسهیلات طرح تام آماده شده است و تصریح کرد: طی  سه ماه نخست امسال بیش از ۲۸ واحد صنعتی گیلان مطابق با شاخص‌های تعیین شده موفق به ثبت نام جهت بهره مندی از طرح مذکور شده‌اند و  در همین راستا، بانک صنعت و معدن  تاکنون  یکصد میلیارد تومان پرداخت کرده است.

 رئیس سازمان صنعت معدن تجارت  گیلان در ادامه  با اشاره به  کمبود شدید اراضی صنعتی برای ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی جدید تصریح کرد: بیش از دو سال است که موضوع کمبود زمین را در جلسات و نشست های مختلف در حال پیگیری هستیم ولی تاکنون موفق به تامین منابع برای تخصیص زمین صنعتی نشدیم و این در حالی است که با استقبال سرمایه‌گذاران در استان مواجه هستیم و  زمین صنعتی برای واگذاری نداریم.

 وی با بیان اینکه  در سال گذشته ۲۷۹ جواز تاسیس صنعتی در استان صادر شده است، افزود:  از اواخر سال گذشته به علت کمبود زمین صنعتی به ناچار با محدودیت و رکود در صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی در گیلان علیرغم مراجعه سرمایه گذار مواجه شده ایم و این زنگ خطری برای روند توسعه صنعتی گیلان است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان همچنین در بخش دیگری از سخنانش  به مشکلات قطعی برق واحدهای صنعتی نیز اشاره و بیان کرد: هر ساله برای کمبود انرژی به ویژه برق در فصل تابستان با نشست با مدیران شرکت برق برنامه‌ ای تدوین می‌شد که تا حدودی برای واحدهای صنعتی قابل تحمل بود ولی امسال مساله فعالیت ماینر ها و تولید رمز ارزها برای قطعی بیشتر برق، مزید بر علت شده است و  این امر  صنایع شاخص استان را با چالش جدی مواجه  کرده است.

 هم اکنون قریب به ۳ هزار واحد صنعتی در گیلان فعال است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads