کد خبر: 213278 - تاریخ: دوشنبه، 28 ژوئن 2021 - 09:45

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان:

نرخ شیوع اعتیاد در گیلان ۲.۹۳ درصد است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گیلان گفت: نرخ شیوع اعتیاد در گیلان ۲.۹۳ درصد و پایین‌تر از میانگین کشوری است.

به گزارش خوبان،  اسماعیل حیدری آزاد شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه مواد مخدر و روانگردان‌ها از جمله تهدیدهای عصر حاضر هستند، اظهار کرد: مواد مخدر آسیب‌های بی شماری در ابعاد مختلف به جامعه تحمیل می‌کند و بایستی برای مدیریت آن سرمایه گذاری و تقویت عوامل کاهشی را در دستور کار قرار داد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با اشاره به اینکه میانگین کشوری نرخ شیوع اعتیاد ۵.۴ درصد است، اضافه کرد: نرخ شیوع اعتیاد در گیلان ۲.۹۳ درصد و پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی اعتیاد را بزرگترین آسیب در اجتماع دانست که منشأ جرایم دیگر است، تصریح کرد: مواد صنعتی هیجانات را بیشتر و توهم زایی بالاتری دارد و بیشتر از مواد مخدر سنتی جرایم را در جامعه بالا می‌برد.

حیدری آزاد با اشاره به تفاوت در وضع اقتصادی معتادان و رابطه آن با میزان ارتکاب جرایم، گفت: معتادانی که از لحاظ اقتصادی ضعیف هستند دست به جرایم بیشتری می‌زنند تا هزینه مواد خود را تأمین کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با بیان اینکه سن اعتیاد در سطح کشور و گیلان کاهش یافته است، افزود: متأسفانه بستر برای نوجوانان و جوانان برای مصرف بیشتر شده است.

وی با اشاره به دو هزار کیلومتر مرز مشترک کشور با افغانستان و پاکستان به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان مواد مخدر، تصریح کرد: دشمنان این مرز و بوم برنامه‌های متعددی مانند ساخت آشپزخانه تولید شیشه در کشورهای همسایه دارند تا جامعه را درگیر کنند.

حیدری آزاد خانواده را اولین بستر در مداخلات پیشگیرانه مصرف مواد مخدر دانست و ادامه داد: فرزندان بیش از هر مکانی در منزل هستند و مداخلات مؤثر و توانمندسازی آنان موجب می‌شود که از مهارت‌های کافی برای زندگی سالم بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: در سال جدید بحث تقویت مدارسی که تحت پوشش طرح یاریگران زندگی هستند در اولویت است.

کد خبر 5245687
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads