کد خبر: 213276 - تاریخ: دوشنبه، 28 ژوئن 2021 - 09:38

مشکل کمبود آب در ۳۱۳ روستای گیلان/هیچ‌گونه جیره‌بندی آب در استان وجود ندارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با ابراز نگرانی از کاهش آب روستایی در ۳۱۳ روستای استان گفت: علیرغم افزایش مصرف آب با وجود گرمای شدید هوا ولی تا این لحظه هیچ‌گونه برنامه از پیش تعیین‌شده قطعی و یا جیره‌بندی آب در گیلان برنامه‌ریزی نشده است.

به گزارش خوبان ، محسن حسینی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گرمای هوا در چند روز اخیر بی‌سابقه بوده است، اظهار کرد: در چند روز اخیر مردم گیلان گرمای بسیار زیاد و رطوبت شدیدی را تجربه کرده و ممکن است منجر به افزایش مصرف آب در استان شود.

وی منابع تامین آب در گیلان را منابع محلی دانست و افزود: در گیلان به دلیل شرایط زیست محیطی و ساختاری هر شهر و روستا منابع محلی و بسیار مهمی به‌منظور تامین آب را دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با‌ اشاره به وجود تصفیه‌خانه و چاه‌های متعدد در استان گفت: کاهش بارندگی و آب‌های زیر زمینی منجر می‌شود تا میزان‌های موجود در چاه‌های متعدد بعضا با کاهش مواجه شود ولی راه‌کارهایی برای جبران این کمبود اغلب اندیشیده می‌شود.

حسینی با ابراز نگرانی از کاهش آب روستایی در ۳۱۳ روستای گیلان بیان کرد: بسیاری از روستاهای گیلان تک منبعی بوده و این امر مشکلاتی را از جمله قطعی آب به دنبال دارد زیرا ممکن است در برخی از این منابع ایراداتی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه جیره‌بندی آب در گیلان تاکنون اعمال نشده است، تصریح کرد: علیرغم افزایش مصرف آب با وجود گرمای شدید هوا ولی تا این لحظه هیچ‌گونه برنامه از پیش تعیین‌شده قطعی و یا جیره‌بندی آب در گیلان برنامه‌ریزی نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان درخواست از مردم در خصوص صفحه جویی در مصرف آب گفت: اگر مردم تنها چند درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند در طول فصل تابستان جیره‌بندی آب وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads