کد خبر: 213138 - تاریخ: پنج‌شنبه، 24 ژوئن 2021 - 11:26

نماینده عالی دولت در گیلان؛

بازنگری طرح‌های هادی روستایی گیلان با رویکرد زیست محیطی

استاندار گیلان گفت: در بازنگری طرح‌های هادی روستایی استان، رویکرد مثبت حفظ محیط زیست و کاربری اراضی مورد توجه قرار دارد.

به گزارش خوبان ، ارسلان زارع در دیدار نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، این نهاد را از یادگاران امام خمینی(ره) عنوان و به اثرگذاری ماموریت های آن پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اشاره و اظهار کرد: با توجه به حادثه خیز بودن گیلان به عنوان یکی از پنج استان کشور، در کنار وظایف ذاتی بنیاد مسکن در حوزه رسیدگی به محرومان، طی یک دهه اخیر به ویژه دو سال گذشته، مقاوم سازی، بهسازی و بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از حوادث به این مجموعه سپرده شد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی موثر بنیاد مسکن گیلان در بازسازی استان های آسیب دیده از حوادث طبیعی به عنوان استان معین و اعتماد خوب مردم نسبت به این مجموعه و مشارکت و همکاری در اجرای وظایف خاطرنشان کرد: سرعت عمل، کیفیت، پایداری و مقاوم سازی ساختمان های قبلی و ساخت واحدهای جدید اثرات مثبتی به دنبال داشته است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به وجود بالغ بر ۲۲۰۰ روستای دارای سکنه استان و ۲۰۰۰ روستای دارای دهیاری و شورای اسلامی، گفت: حضور مستمر و فعالانه بنیاد مسکن در ایجاد، اجرا و بازنگری طرح های هادی به وضوح مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه سهم گیلان از ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی محرومان، ۳۰۰۰ واحد است، افزود: در این مسیر دستگاه های اجرایی، بنیاد مستضعفان و سپاه پاسداران نیز با بنیاد مسکن همراهی مستمر و موثری را دارند.

استاندار گیلان با اشاره به پرداخت عمده تعهدات دولت درخصوص پروژه های در دست اجرای بنیاد مسکن استان و انجام فرآیند تخصیص بخش باقیمانده از آن یادآور شد: بهسازی برخی مساجد تاریخی و ارزشمند گیلان و اجرای پروژه های ورزشی همچون زورخانه در مرکز استان به واسطه رعایت استانداردهای لازم با نگاه معماری سنتی و بومی استان، از جمله برنامه های در دست اجرای بنیاد مسکن است.

وی به پیشتازی بنیاد مسکن استان در طرح اقدام ملی مسکن و نیز رویکرد مثبت حفظ محیط زیست و کاربری اراضی گیلان در بازنگری طرح‌های هادی اشاره و اضافه کرد: برای جلب مشارکت خیران مسکن ساز نیز آماده هرگونه همکاری هستیم چراکه کارهای خیرخواهانه حتی با یک واحد نیز ماندگار و ارزشمند است.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads