کد خبر: 213094 - تاریخ: چهارشنبه، 23 ژوئن 2021 - 11:17

قائم مقام رئیس کل دادگستری گیلان

افزایش ۹ درصدی میزان پرونده‌های ورودی به دادگستری گیلان

قائم مقام رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به افزایش ۹ درصدی میزان پرونده‌های ورودی به دادگستری استان، گفت: تلاش می شود تا زمان رسیدگی به آنها کاهش یابد.

به گزارش خوبان،  مجید اللهیان شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اهمیت غیرحضوری کردن خدمات قضائی از جمله ابلاغ الکترونیک در شرایط کرونایی، گفت: حدود ۹۰ درصد ابلاغات دادگستری گیلان الکترونیک است.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت شرایط فعلی، ۹۰ درصد دادرسی مرتبط با زندانیان نیز الکترونیکی و غیرحضوری بوده و ۱۰ درصد باقیمانده نیز مربوط به پرونده‌های مهم‌تر است.

قائم مقام رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه اظهار نظرات کارشناسان و لوایح از طریق دفاتر خدمات قضائی ارائه می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر افراد نیاز به مراجعه به دفاتر قضائی نیز ندارند و می‌توانند از بستر اینترنت و از خانه کارها را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اقدامات رفع موانع امنیت سرمایه گذاری در گیلان تصریح کرد: برای حمایت از تولید، ستاد حمایت از سرمایه گذاری با دبیری دادستان استان راه اندازی شده و امور از این طریق پیگیری می‌شود.

اللهیان با بیان اینکه تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری گیلان در سال گذشته ۵۱۰ هزار پرونده است، بیان کرد: در خرداد ماه نیز ۴۲ هزار پرونده به دادگستری استان وارد شده که البته این اعداد به معنای بالا بودن میزان درگیری در استان نیست.

وی با اشاره به افزایش ۹ درصدی میزان پرونده‌های ورودی به دادگستری استان گیلان، افزود: همکاران قضائی با تلاشی مضاعف در پی حل مشکلات و پرونده‌ها هستند تا زمان رسیدگی به آنها کاهش یابد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه میانگین وقت رسیدگی به پرونده‌ها، ۱۰۶ روز است، ادامه داد: برخی پرونده‌ها نیازمند تشریفات و کارشناسی است و مدت زمان بیشتری صرف آن می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح مجازات جایگزین حبس، گفت: کاهش زندانیان با توجه به شرایط کرونایی از تأکیدات رئیس قوه قضائیه است و بسیاری از زندانیان با اعطای مرخصی و عفو مشمول این قانون کاهش می‌شوند.

کد خبر 5242253

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads