کد خبر: 213048 - تاریخ: دوشنبه، 21 ژوئن 2021 - 17:43

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان:

آمار خودکشی در گیلان پائین تر از آمار کشوری | سگ گردانی از چالش های حوزه فرهنگی در تفرجگاه ها

به گزارش خوبان، سیامک حیدری در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه اوقات فراغت بخشی مهمی از عمر انسان است و برای اینکه به بطالت نگذرد، باید برنامه ریزی‌های مدونی برای افراد در جامعه در این خصوص صورت گیرد، گفت: بی‌توجهی به این اوقات موجب فراهم شدن بستر افسردگی و کم رونقی شادابی در جامعه می شود. […]

به گزارش خوبان، سیامک حیدری در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه اوقات فراغت بخشی مهمی از عمر انسان است و برای اینکه به بطالت نگذرد، باید برنامه ریزی‌های مدونی برای افراد در جامعه در این خصوص صورت گیرد، گفت: بی‌توجهی به این اوقات موجب فراهم شدن بستر افسردگی و کم رونقی شادابی در جامعه می شود.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان افزود: بهره مندی درست از اوقات فراغت جز موارد مهم مهارت های زندگی است تا فرد بیاموزد با بهترین شیوه این اوقات را بگذراند و مدیریت اساسی داشته باشد.

حیدری با اشاره به اینکه گیلان استانی گردشگرپذیر است، گفت: اهمیت امر آموزش عمومی در حوزه گذراندن اوقات فراغت در سفر، در استان گیلان یک امر ضروری است.

وی افزود: آموزش برای عموم با هدف رفع تضادهای فرهنگی احتمالی، به ویژه پیشگیری از آسیب های مرتبط به ورود عناصر و خرده فرهنگ های ناهمگون، در ساختار اجتماعی و فرهنگی جامعه گیلان لازم است.

ایجاد مزاحمت، سگ گردانی از چالش های موجود در حوزه فرهنگی در تفرجگاه های گیلان

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به بررسی‌هایی که در خصوص آسیب های سواحل در بخش فرهنگی و اجتماعی انجام شده است، خاطرنشان کرد: تعدادی از چالش های موجود در حوزه فرهنگی و اجتماعی در تفرجگاه ها می‌توان به ایجاد مزاحمت، سگ گردانی، آلودگی های صوتی، اختلاط گروهی، بازی های مختلط در تفرجگاه ها، و… اشاره کرد و همه نهادها، سازمانها و دستگاه‌های اجرایی، به ویژه در حوزه فرهنگی را به ارائه برنامه‌های عملیاتی با هدف ارتقاء فرهنگی و ایجاد بسترهای نشاط اجتماعی مشروع جلب کرد.

وی رسیدن به یک جامعه بالنده در حوزه فرهنگی و اجتماعی را در گرو تغییر در نگرش افراد در سطح خرد، به واسطه ارتقاء آموزش و همچنین ایجاد تغییرات در حوزه مدیریت در سطح کلان دانست که زمینه را برای بهبود هر چه بیشتر فرهنگ عمومی فراهم می سازد.

حیدری همچنین با اشاره به برخی از چالش‌های عمده در استان که زمینه را برای شناخت آسیب های عمده اجتماعی فراهم می‌سازد، با پرداختن به وضعیت خودکشی تصریح کرد: خودکشی فارغ از نگاه جامعه شناختی و روان شناختی به آن، یک پدیده و واقعیت اجتماعی است، که باید با توجه به فرایند تغییر در سبک زندگی انسانی و به ویژه ورود برخی از عناصر فرهنگی مدرن، بیش از پیش مورد رصد و بررسی علمی و اطلاعاتی دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.

وی با اشاره به آمارهای خودکشی در استان، با توجه به پائین بودن آمارهای مربوط استانی از میانگین کشوری و جهانی، پیشگیری از این آسیب را در گرو اجرای دستورالعمل پیشگیری و کاهش خودکشی در استان و همچنین سیاست‌گذاری‌های مرتبط در این امر دانست.

حیدری با اشاره به اینکه خوشبختانه همه خودکشی ها منجر به فوت نمی شود و برخی از افراد برای جلب توجه اقدام به چنین عملی در اماکن عمومی می کنند، گفت: اگرچه میانگین خودکشی در گیلان نسبت به میانگین کشوری و جهانی کمتر است اما باید تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود تا آمار خودکشی در گیلان به میانگین کشوری نزدیک نشود.

افزایش تمایل افراد به نگهداری از تعداد حیوانات خانگی به خصوص سگ ها

حیدری در ادامه با اشاره به بخش سلامت و به ویژه سلامت عمومی در استان، با اشاره به بیماری‌های ناشی از حیوان گزیدگی، به ویژه هاری به علت افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در شهرها و روستاها و همچنین احتمال افزایش انتقال بیماری ناشی از گزیدگی پشه آیدس از تمامی دستگاه های مربوطه درخواست کرد که بسترهای لازم را برای اجرای پروتکل های بهداشتی مرتبط و همچنین ارتقاء دانش و آموزش‌های عمومی در این خصوص فراهم سازند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به افزایش تمایل افراد به نگهداری از تعداد حیوانات خانگی به خصوص سگ ها، افزود: هنوز خیلی از افراد جامعه نمی‌دانند که بخشی از هاری از طریق سگ های خانگی هاری به وجود می آید و بای اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی افزود: ایجاد یک جامعه بدون آسیب در گرو توجه تمامی نهادهای مختلف اجتماعی و ایجاد بسترهای آموزشی توسط مسئولین مربوطه است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads