کد خبر: 213039 - تاریخ: دوشنبه، 21 ژوئن 2021 - 09:07

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان:

۳۰ درصد مشترکان برق استان گیلان پرمصرف هستند

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مشترکان برق استان پرمصرف هستند، گفت: رعایت مصرف و صرفه جویی مهم ترین راهکار برای کاهش خاموشی ها است.

به گزارش خوبان، محمد اسماعیل هنرمند شامگاه یکشنبه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به افزایش هزینه ۲۳ درصدی مشترکان پر مصرف برق نسبت به سال گذشته، گفت: مصرف برق در کشور و گیلان رشد ناگهانی داشته و این موضوع با توجه به افزایش دمای هوا نگران کننده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال پیک بار مصرفی برق گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش یافته است، افزود: رشد مصرف برق سه ماهه نخست امسال نیز ۶ درصد است.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، قیمت تعرفه‌های کلیه بخش‌های برق استان گیلان امسال ۷ درصد رشد دارد.

هنرمند با بیان اینکه الگوی مصرف برق گیلان از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور، ۴۰۰ کیلو وات است، بیان کرد: تعرفه برق از خرداد امسال برای مشترکان پر مصرف ۱۶ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از مشترکان برق در استان پرمصرف هستند، افزود: گرمای هوا، استخراج بیت کوین و کاهش ذخیره سد سفیدرود از عوامل خاموشی‌ها هستند.

وی خاموشی‌های سراسری را امری اجتناب ناپذیر جهت ایجاد تعادل در صنعت برق دانست و تصریح کرد: خاموشی‌های ناخواسته‌ای که این روزها اعمال می‌شود برای جلوگیری از یک فاجعه بزرگ ملی است و به تمامی مشترکان برق توصیه می‌کنیم که نسبت به رعایت مصرف و صرفه جویی اقدام کنند.

کد خبر ۵۲۴۰۵۴۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads