کد خبر: 213030 - تاریخ: یکشنبه، 20 ژوئن 2021 - 17:48

ارتفاع ۱۰۰ متری پسماند در سراوان زیبنده گیلان نیست/آغاز طرح جمع‌آوری گیاهان سنبل آبی در گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان با گله‌مندی از کم‌توجهی‌های صورت گرفته نسبت به محیط زیست گیلان گفت: ارتفاع پسماند در منطقه سراوان به ۱۰۰ متر رسیده و آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود به محیط زیست آسیب جدی رسانده است.

به گزارش خوبان، آیت الله رسول فلاحتی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل معاونان و روسای ستادی حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه در قرآن کریم اهمیت بسیار زیادی به محیط‌زیست شده است اظهار کرد: ۳۰۰ آیه قرآن درباره محیط زیست است.

وی با گله‌مندی از کم‌توجهی‌های صورت گرفته نسبت به محیط زیست گیلان گفت: رفتار انسان با حفظ محیط زیست تاثیر مستقیم داشته و تاکنون نسبت به محیط زیست گیلان کم توجهی شده و در این راستا توسعه شهری با حفظ محیط زیست ضروری است.
نماینده ولی فقیه در گیلان وی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و گردشگری در گیلان بیان کرد: سالانه ۳۰ میلیون مسافر وارد استان گیلان شده و ایجاد زیرساخت های فرهنگی در بستر فعالیت های حفاظت محیط زیست باید مورد توجه مسؤولان امر قرار گیرد.

فلاحتی با انتقاد به مسؤولان نسبت به بی‌توجهی‌های انجام شده در خصوص ساماندهی پسماند سراوان تصریح کرد: ارتفاع پسماند در منطقه سراوان به ۱۰۰ متر رسیده و آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود به محیط زیست آسیب جدی رسانده است.

وی سازمان حفاظت محیط زیست را متولی اصلی مسائل زیست محیطی دانست و بیان کرد: دولت جدید باید توجه داشته باشد آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود و همچنین پسماند اولویت زیست محیطی گیلان است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها نسبت به حفاظت محیط زیست مسؤول هستند، افزود: تصفیه شیرابه پسماند سراوان حائز اهمیت است.

فلاحتی با بیان اینکه باید حمایت کامل از محیط بانان حفاظت محیط زیست در گیلان انجام شود، گفت: محیط بانان برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تلاش می کنند و حافظان انفال محسوب می‌شوند، لذا به بهانه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی نباید به روستائیان آسیب برسد.

وی با اشاره به اهمیت جنگل در کاهش خسارت سیل در کشور بیان کرد: وجود جنگل های هیرکانی در گیلان ارزشمند است ضمن اینکه بعضی از گیاهان استان مانند سوسن چلچراغ منطقه رودبار در دنیا کم نظیر است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان استمرار رابطه سازمان حفاظت محیط زیست با دانشگاهیان را یک اصل بسیار مهم دانست و تصریح کرد: مردم گیلان از ویژگی رفتاری خوبی برخوردار بوده و در حفاظت محیط زیست نیز پیشگام هستند، لذا طرح‌ها و برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

آغاز طرح جمع‌آوری گیاهان سنبل آبی در گیلان 
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان نیز در دیدارت با بیان اینکه در سال گذشته برای نخستین مرتبه تلاش‌هایی در زمینه کنترل سنبل آبی به صورت منطقی گرفته است، اظهار کرد: گیاه سنبل آبی یکی از معضلات در تالاب بندر انزلی بوده و در راستای مبارزه با این گیاه مهاجم اقدامات خوبی در گیلان شکل گرفته است.

ساسان کفایی با ابراز خرسندی از طراحی و ساخت دروگر سنبل آبی در صنایع شهید تمجیدی بندرانزلی در بازه زمانی ۶ ماهه گفت: ۱۸ فروردین ماه سال جاری دستگاه دروگر سنبل آبی رونمایی ملی شد و به ناوگان آبی حفاظت محیط زیست اضافه شده است.

وی با اشاره به آغاز طرح جمع آوری گیاه سنبل آبی در چند روز آینده بیان کرد: این طرح با همکاری سپاه و بسیج انجام شده و در سال ۱۳۹۹ هیئت دولت ۱۲ میلیارد تومان برای مبارزه با سنبل آبی را به تصویب رساند که محقق نشد و امیدواریم در سال جاری این اعتبارات به حفاظت محیط زیست گیلان اختصاص داده شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads