کد خبر: 212879 - تاریخ: چهارشنبه، 16 ژوئن 2021 - 09:46

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد:

تقویت زیر ساخت های سلامت گیلان با بهره برداری از طرح های عمرانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در جهت تقویت زیر ساخت های حوزه سلامت گیلان امسال پروژه های عمرانی زیادی بهره بردرای می شود.

به گزارش خوبان،  ارسلان سالاری عصر سه شنبه در نشست با مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده برای تجهیز و نوسازی امکانات حوزه بهداشت و درمان، اظهار کرد: از همه ظرفیت‌های ملی برای حل مشکلات این حوزه استفاده کرده‌ایم.

وی به شیوع ویروس کرونا و کمبود برخی تجهیزات همانند دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه CT اشاره کرد و گفت: تاکنون هفت دستگاه CT به بیمارستان‌های گیلان اضافه شده و دو دستگاه دیگر نیز اضافه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۱۷ دستگاه اکسیژن ساز با بیش از ۲۷ میلیارد تومان اعتبار در استان راه‌اندازی شده است، ادامه داد: هم اکنون در حال استفاده هستند وی می‌توان گفت بیمارستانی در گیلان وجود ندارد که اکسیژن ساز نداشته باشد.

وی با اشاره به توجه دانشگاه علوم پزشکی به توسعه زیرساخت‌ها در شهرستان‌ها، افزود: به توسعه خدمات درمانی در گیلان در دستور کار قرار دارد.

سالاری در ادامه به راه اندازی نخستین مرکز کاشت حلزون شنوایی اشاره و با بیان اینکه امروز گیلان به قطب کاشت حلزون شمال کشور تبدیل شده است، ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۵ مورد کاشت حلزون انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه اقداماتی در زمینه فراهم کردن خوابگاه مناسب برای دانشجویان انجام شده است، افزود: خوابگاه دانشجویی به ارزش ۲۷۰ میلیارد ریال برای دانشجویان خریداری شده است.

وی همچنین با تأکید بر اینکه جذب اعتبار جهت خرید خوابگاه دانشجویی پسران به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال و تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی و مجموعه ورزشی، اضافه کرد: مجموع بدهی‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ۲۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

سالاری با اشاره به اینکه گیلان از معدود دانشگاه‌های کشور بوده که از توسعه عقب است، تصریح کرد: برای دستیابی به تمامی اهداف حوزه سلامت گیلان نیازمند حمایت‌های سیاسی و اجتماعی نمایندگان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در راستای تقویت زیرساخت‌های حوزه سلامت استان، ۲۲ پروژه عمرانی تیر ماه امسال بهره برداری می‌شود، گفت: ادامه برای این بیش از ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: ۱۱ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی نیز در شهریور امسال نیز با بیش از ۹۰ میلیارد تومان، شش پروژه عمرانی دیگر در حوزه بهداشت در بهمن با اعتباری بالغ‌بر ۷۲ میلیارد تومان، دو پروژه کلان عمرانی دانشگاه علوم پزشکی، اسفند امسال با بیش از ۱۲۶ میلیارد تومان اعتبار بهره برداری می‌شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads