کد خبر: 212817 - تاریخ: یکشنبه، 13 ژوئن 2021 - 12:52

رییس مجمع نمایندگان گیلان:

بخشی از بودجه و اعتبارات گیلان صرف مناطق محروم استان می‌شود

حجت‌الاسلام صفری ملک میان لزوم برقراری عدالت در نحوه توزیع اعتبارات در نظام بودجه‌ریزی کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: بخشی از بودجه و اعتبارات گیلان در سال ۱۴۰۰ صرف مناطق محروم استان می‌شود

به گزارش خوبان به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» در جلسه مجمع نمایندگان گیلان که با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان و با موضوع نحوه توزیع اعتبارات تملک دارائی‌های بودجه ۱۴۰۰ استان برگزار شد، در مورد محورها و نتایج نشست امروز مواردی را تشریح کرد و گفت: در جلسه‌ای که امروز در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان برگزار شد، توانستیم در مورد موضوعات مهم و نیازهای استان بحث‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و پیگیری‌های لازم را داشته باشیم.

رییس مجمع نمایندگان گیلان در مورد مهم‌ترین موضوعاتی که در جلسه امروز مجمع نمایندگان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مورد توجه قرار گرفت نیز مواردی را بیان داشت و تصریح کرد: نحوه توزیع اعتبارات شهرستانی از جمله مهم‌ترین مواردی بود که سعی کردیم در جلسه امروز تصمیمات لازم در آن زمینه اتخاذ شود.

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس توزیع عدالت اجتماعی را به واسطه ایجاد سازوکاری جامع و کامل در راستای توزیع مناسب اعتبارات شهرستانی مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: اعتقاد ما این است که منابع و اعتبارات باید به شکل عادلانه در بین مناطق و شهرستان‌های استان گیلان توزیع شود.

وی با بیان اینکه یکسری اشکالات در نظام بودجه‌ریزی کشورمان وجود دارد بر لزوم رفع این نواقص تاکید کرد و یادآور شد: متاسفانه در فرآیند بودجه‌ریزی و اختصاص منابع و اعتبارات فقط مؤلفه و متغیر جمعیت مدنظر قرار می‌گیرد که این مورد به اعتقاد ما در راستای برقراری عدالت، نیاز به اصلاح و بازنگری دارد.

ربیس مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه در فرآیند بودجه‌ریزی باید شاخص‌های دیگری هم در کنار مؤلفه جمعیت مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد ابراز داشت: به طور مثال، وسعت جغرافیایی منطقه از جمله مواردی است که برخی نمایندگان معتقد بودند در نظام بودجه‌ریزی کشور باید به آن توجه کافی مبذول و تصمیمات لازم با نگاه به چنین مؤلفه‌هایی اتخاذ شود.

صفری ملک میان ضمن اعلام این خبر که ایجاد تغییراتی در نظام بودجه‌ریزی و تخصیص اعتبارات به مناطق مختلف بر اساس وسعت جغرافیایی در مجلس رأی لازم را کسب نکرد اظهار داشت: البته با توجه به اینکه گیلان جزو استان‌های کوچک کشور محسوب می‌شود اگر این موضوع در مجلس رأی می‌آورد از این حوزه استان متضرر می‌شد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس از در نظر گرفتن شاخص محرومیت‌زدایی در کنار مؤلفه جمعیت برای توزیع عادلانه اعتبارات در استان گیلان سخن گفت و خاطرنشان کرد: با این کار بخشی از اعتبارات و منابع مالی صرف مناطق کم‌برخوردار و محروم استان گیلان می‌شود.

FacebookTwitterWhatsAppTelegramEmailShare

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads